A magyar piacon működő online kereskedők toplistáját két cseh hátterű vállalkozás, az Alza.hu és a Kifli.hu vezeti – derült ki a  PwC Magyarország által közölt felméréséből.

Mint a megírtuk, a korábbi években a GKID által publikált hazai e-kereskedelmi toplista – a PwC Magyarország tavaly ősszel felvásárolta a kutatócéget –  szerint tavaly több mint 463 milliárd forintot költöttek el online vásárlások keretében a magyar fogyasztók. 

A legismertebb online áruház az eMag lett, az Alza.hu a második, a Temu pedig a harmadik legismertebb webáruház volt a magyarok körében tavaly. Kiemelték az e-toplista kapcsán összehívott konferencián, hogy a kínai webáruház a hazai online piacra jelentős hatást gyakorolt: 2024-ben 9 millió rendelés köthető csak a Temuhoz, ami önmagában kiteszi a top10 e-kereskedő teljes, együttes rendelési állományát. 

Cseh dominancia 

A 2024-es online kiskereskedelmi forgalom alapján Magyarország legnagyobb webáruháza a cseh Alza.hu, mely az eddigi éllovas eMAG-tól vette át az első helyet. Piacvezető szerepét az is jól mutatja, hogy a top 15-ön belüli legnagyobb éves forgalomnövekedés, valamint a mostani mezőny mindhárom rangsorát tekintve a legnagyobb százalékos és nominális tranzakciónövekedés is az Alzához köthető.

A második legnagyobb online forgalmú kereskedő a szintén cseh anyacéggel rendelkező Kifli.hu lett, míg a harmadik helyet a MediaMarkt szerezte meg. A 15-ös listán csak az alsó traktusokban találni új szereplőket: a BestByte (11. hely) és a Rossmann (14. hely) tudott felkerülni.

Komoly növekedés

A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma bruttó 463,1 milliárd forint volt 2024-ben, ami 12,4 százalékos bővülés az idei listán szereplő kereskedők 2023-as eredményeihez képest. Ezzel az eredménnyel a top 15 súlya a belföldi e-kereskedelmi piacból 29 százalékot tesz ki, a teljesített rendelések tekintetében pedig 34 százalékos növekedést értek el együtt  – írja a Bitport.  

A top 15-ből tizenegy e-kereskedő forgalma 2024-ben átlagosan csaknem 25 százalékkal nőtt.

Ez 2,5-szerese a teljes belföldi e-kereskedelmi piac növekedési ütemének, mely a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása alapján 9,7 százalék volt ebben az időszakban. Az átlagon felüli növekedések mellett a visszaesések is jelentősebbek voltak a top 15-ben, ugyanis négy e-kereskedő forgalma csökkent 2024-ben, a visszaesés mértéke átlagosan 24 százalék volt – mondta Madar Norbert, a PwC Digital Commerce csapatának vezetője.

Az e-kereskedelem csendes forradalma zajlik a logisztikai parkokban

A Prologis most publikált kutatása szerint évente 1.4-1.9 millió négyzetméter új logisztikai térre lesz szükség az európai kontinensen felmerülő igények kielégítésére. Bővebben >>>