Továbbra is dinamikus kereslet van a használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid meghajtású járművek iránt. A Hasznaltauto.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szeptemberi jelentése szerint a kínálat 10 millió forint alatti kategóriákban továbbra is meghatározó, de egyre nő a drágább modellek aránya. A közös havi statisztikai sorozat célja, hogy pontos képet adjon a hazai használtautó-kínálat összetételéről és az árak alakulásáról.
Az autók többségét 10 millió forint alatt kínálták
2025 szeptemberében a meghirdetett használt autók 38,3 százalékát 2,5 millió forint alatti áron kínálták, 26,8 százalékuk 2,5–5 millió forintos kategóriába esett, 21,6 százalékukat 5–10 millió forint közötti áron hirdették, míg 13,4 százalék volt a 10 millió forint feletti árkategóriában. Egy év alatt csökkent az olcsóbb autók aránya, és nőtt a magasabb árkategóriájú járműveké.
A kínálati átlagár 2025 szeptemberében 5,6 millió forint volt, ami enyhe (kb. 3,7 százalékos) növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A portál felületén szeptemberben meghirdetett járművek 49,3 százaléka volt benzinmeghajtású, 40,9 százalék pedig dízel. A hibridek 4,1 százalékot, míg az elektromos autók 5,3 százalékos arányt képviseltek.
A kereslet viszont más képet mutat: az érdeklődések száma az elektromos autók esetében egy év alatt 37,5 százalékkal, a hibridek esetében 23,1 százalékkal nőtt.
Ezzel párhuzamosan a dízel autók iránti kereslet 8,9 százalékkal, a benzineseké pedig 3,4 százalékkal csökkent 2024 szeptemberéhez képest.
A dízelek futottak a legtöbbet, hibridek voltak a legdrágábbak
A dízelautók 220 ezer kilométeres átlagos futásteljesítménnyel kerültek meghirdetésre, szemben a benzinesek 155 ezer kilométeres adatával – vagyis a dízelek átlagosan 41,9 százalékkal többet futottak. Életkor tekintetében a benzines autók 13,9, a dízelek 12,2 évesek voltak.
A kínálati árak szerint továbbra is a hibridek a legdrágábbak a használtautó-piacon: szeptemberben 12,06 millió forintos átlagáron szerepeltek a kínálatban. Az elektromos autók esetében 7,1 százalékos, míg a hibrideknél 0,3 százalékos árcsökkenés volt tapasztalható egy év alatt.
A dízel autók átlagosan 5,7 százalékkal drágábbak voltak, mint a benzinesek.
Az elemzésből az is kiderül, hogy évente a következő mértékű értékvesztéssel számolhatnak a tulajdonosok:
- benzinesek 6,9 százalék;
- dízelek 7,9 százalék;
- elektromosok 8 százalék;
- hibridek 6,3 százalék;
Minden további ezer kilométer megtétele 0,2 százalékos árcsökkenést eredményez a piacon. A járművek állapota is jelentős árkülönbséget generál: az újszerű autók átlagosan 25,4 százalékkal kínálhatók drágábban, míg a sérült példányok akár 59,7 százalékkal olcsóbbak lehetnek.
Szeptemberben a legtöbb hirdetés a Volkswagenhez kapcsolódott (7000+ hirdetés), ezt követte a BMW (6400), a Ford és az Opel (6000 körüli értékekkel). A tízes lista végén a Kia állt, mintegy 2500 hirdetéssel. A legfiatalabb autók a Kia modelljei voltak (átlagosan 10 évesek), míg a Renault, Opel és Volkswagen modellek 12,7–13,8 éves átlagéletkort mutattak.
A prémium szegmens (Mercedes, BMW, Audi) hirdetései továbbra is kiemelkedő átlagárral szerepeltek, míg az Opel és Renault modellek kínálati ára jellemzően 3 millió forint alatt mozgott.
A tíz leggyakrabban hirdetett modell közül a Ford Focus és a Škoda Octavia őrzi első két helyét. Az Audi A6 modell átlagára volt a legmagasabb (7 millió Ft), míg a Suzuki Swift a legolcsóbb (1,6 millió Ft). Életkor alapján a Kia Ceed volt a legfiatalabb (8,7 év), a Suzuki Swift pedig a legidősebb (17,7 év)
A Használtautó.hu és a KSH együttműködésében havonta megjelenő kiadvány célja, hogy új szintre emelje az átláthatóságot a magyar használtautó-piacon. A keresleti és kínálati adatok pontosabb megismerésével nemcsak a vásárlók és eladók, de a kereskedők és piaci elemzők is jobb döntéseket hozhatnak. A 2025. augusztusi adatok szerint az árak enyhén emelkednek, miközben az elektromos autók kínálata dinamikusan bővül, és a hibrid járművek is tartják pozícióikat. A márkák és hajtásláncok közötti különbségek jól mutatják, hogy a hazai piac fokozatosan igazodik a nemzetközi technológiai és környezettudatos trendekhez.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
„Ha most engedünk Putyinnak, holnap máshol tör ki a háború” – kemény üzenetet küldött az EU főképviselője