Szijjártó Péter június 10-én a kínai Sencsenben jelentette be, hogy új kínai akkumulátorgyár jön Magyarországra. A cég a régióban Komáromban gyárt elektromos buszokat, az itthon újonnan forgalomba hozott elektromos buszok mintegy 42 százaléka tőlük jön. A külgazdasági és külügyminiszter akkor még azt mondta, hogy a körülbelül tízmilliárd forint értékű, hamarosan elkészülő beruházás első körben száz új munkahelyet fog teremteni, mintegy egymilliárd forintos állami támogatással.

Aki képes józanul gondolkodni beláthatja, hogy az autóipar forradalmi megújulása egy megállíthatatlan és visszafordíthatatlan folyamat

– tette hozzá.

Nos úgy tűnik van, ami mégis visszafordítható:

A településen már jóval a miniszteri bejelentés előtt, 2022 óta közismertek voltak a BYD tervei, ráadásul minden lehetséges jogi eszközzel próbálják azokat megakadályozni – számolt be erről a 24.hu július legelején. 

A tervek elsősorban a logisztikai park szomszédságában fekvő Fótligeten keltettek ellenérzést, a hatalmas csarnokokat ugyanis alig pár száz méterre húzták fel a környék lakóépületeitől. Ráadásul szabálytalanság gyanúja is felmerült. 

Közben már a fótiak bíróságra is vitték a beruházás környezetvédelmi hatósági engedélyét, a szomszéd cég ellen pedig Tuzson Bence régi irodája készítette a beadványt az önkormányzatnak.

A kínai cégről azt mondják, hogy összeszerelő üzem lesz, nulla szennyvízkibocsátással, de ha kiderül, hogy akár egyetlen százaléknyi esélye is van, hogy mérgező anyagokkal szennyezik a környéket, akkor keresztbe fogunk feküdni a beruházásnak. Nekem az emberek egészsége sokkal többet ér, mint egy cégtől származó esetleges iparűzési adó

 

– mondta akkor a lapnak a település fideszes polgármestere.

Vass György szerint a csarnokot nem akkumulátoripari tevékenységre tervezték, hanem arra, hogy logisztikai központként és raktárbázisként működjön. Vass szerint eleve kérték a HelloParks tulajdonosaitól, hogy olyan bérlőkkel töltsék fel az épületeket, amelyek nem mérgező anyagokkal dolgoznak, és nem bocsátanak ki zaj-, illetve fényszennyezést.

A tiltakozások miatt és persze a fejlemények ismeretében nem túl meglepő, hogy végül ejtették az akkumulátorgyár-terveket. 

Garanciát kapott a város: nem települ Fótra akkumulátorgyár

– írja Facebookon Vass György.

A HelloParks ipari parkot üzemelő cég nyilatkozatban vállalta, hogy fóti területen a jövőben nem köt bérleti szerződést akkumulátorcellák gyártásával foglalkozó vagy más, jelentős zavaró hatású tevékenységet végző vállalattal, írja, hozzátéve, hogy ezzel garanciát kaptak arra, hogy a lakosokat akkumulátorok gyártásából jelentős környezeti hatások (levegő-, talaj-, víz- vagy környezetszennyezés) nem érhetik a jövőben.

Most már tényleg akkumulátor-nagyhatalom leszünk

A gazdaságnak nem származik előnye az akkumulátorgyárakból, a kormány mégis milliárdokat költ az építkezésekre. 25 település érintett. Bővebben>>>