A Meta hétfőn bejelentette, hogy a jövő hónaptól az Európai Unióban fizetős előfizetéseket kínál népszerű digitális szolgáltatásaihoz, a Facebookhoz és az Instagramhoz. A havi előfizetésért fizetők személyes adatait nem fogják felhasználni reklámcélzásra, míg azoktól, akik nem fizetnek, továbbra is összegyűjtik adataikat, hogy a Meta jövedelmező hirdetési modelljét működtessék – írja a Politico.

Az emberek havi 9,99 és 12,99 euró közötti összeget fizethetnek majd, attól függően, hogy az előfizetéseket az interneten vagy az okostelefonjukon keresztül kívánják-e elérni. A díjak lehetővé teszik majd a felhasználók számára, hogy a Facebookhoz és az Instagramhoz is hozzáférjenek. A vállalat szóvivője nem kívánt nyilatkozni arról, hogy az előfizetéses ajánlat mikor válik elérhetővé novemberben.

Az EU adatvédelmi rendszere miatt lépett a Meta

A lépésre azért került sor, mert a Meta a 27 országból álló unió szabályozói, törvényhozói és bíróságai részéről visszatetszést váltott ki azzal kapcsolatban, ahogyan az emberek adatait kezelte a személyre szabott hirdetések kiszolgálása érdekében. Az EU adatvédelmi rendszere egyre nehezebbé tette a vállalatok számára, hogy kifejezett beleegyezés nélkül gyűjtsék a felhasználók személyes adatait a felhasználás módjára vonatkozóan.

A vállalat közölte, hogy az előfizetéseket csak az EU-ban, a tágabb Európai Gazdasági Térségben és Svájcban fogja bevezetni. Az előfizetések az említett régiókon és országokon kívül nem lesznek elérhetőek.

A Meta ma azt is közölte, hogy már a november 6-i héttől kezdve ideiglenesen leállítja a kiskorúaknak megjelenített hirdetéseket az EU-n, az EGT-n és Svájcon belül. A szünetelésre a jogi bizonytalanság közepette kerül sor azzal kapcsolatban, hogy a vállalatok hogyan használhatják fel a gyermekek adatait az online célzásra.