Az MKIF, vagyis a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már háromnegyed éve végez előkészítő munkálatokat az M1-es 2×3+1 sávos bővítésének szeptemberi megkezdéséhez.

A mintegy 80 kilométeres bővítés keretében az M0-s autóúttól az Ács és Bábolna térségében lévő Concó pihenőig újul meg a pálya burkolata és bővül 2×3 sáv + ITS sávra.

AZ ITS RÖVIDÍTÉS AZ INTELLIGENS LEÁLLÓSÁV KIFEJEZÉST TAKARJA.

A Magyar Építők azt írja, hogy

GYORSÍTÓSÁVVAL FOGJÁK SEGÍTENI A BŐVÍTÉS IDEJÉN A CSOMÓPONTOKNÁL A FELHAJTÁST, EZÉRT IDEIGLENES FELHAJTÓKAT ÉPÍTENEK.


 
Ezek az új, ideiglenes utak nem csak a felhajtást és a besorolást könnyítik, hanem ezek segítségével azokon a helyeken is biztosítják majd a feljutást az M1-re, ahol a meglévő csomóponti ágak a hidak, felüljárók átépítését akadályoznák. 

Az M1 idén kezdődő bővítése alkalmával 72 meglévő alul-, és felüljárót építenek át, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek. Az első ütemben hat csomópontban alakítanak ki ilyen ideiglenes felhajtóágat: 

  • Concó, 
  • Tatabánya, 
  • Óbarok, 
  • Bicske, 
  • Herceghalom 
  • és a Sasfészek-tó pihenőhely.

Várhatóan nagyjából 6 ezer köbméter földet mozgatnak majd meg, és több mint 7 ezer négyzetméter aszfaltot terítenek le.