2024. március 27-én a bükfürdői Greenfield Hotelben tartották meg első kihelyezett rendezvényüket a legjelentősebb hazai építőipari szervezetek kommunikációs szakemberei. Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) Médiatagozata szervezte konferencián az Európában eddig is unikális Magyar Építők építőipari platform európai kiterjesztéséről, a Building Connections elindításáról Oltyán József alapító tett bejelentést.

Mint mondta: a többnyelvű, SEO optimalizált, reszponzív, automatizált építőipari hírportál lehetőséget ad arra, hogy Európa-szerte népszerűsítse elsősorban magyar építőipari projekteket. A weboldal bármelyik európai országban 17 nyelvre képes fordítani a megjelent tartalmakat, Romániában és Lengyelországban sikeres pilot projektekkel tesztelték a programot.

Balla Attila az iparági kommunikációt rendkívüli mértékben segítő mesterséges intelligencia képalkotó szoftvert, a Tengr.ai-t ismertette előadásában. A Tengr.ai tulajdonosa szerint a program jelenleg több mint 9,5 milliárd képi adatbázisból táplálkozik, lehetővé téve a realisztikus képek és videók létrehozását. A Tengr.ai jelenleg havi több mint 4,5 millió képet generál, ami megmutatja, hogy az AI képességei milyen jelentős mértékben teszik hatékonnyá a marketinget, illetve milyen mértékben alakítják át a kreatív iparágakat.

Az ágazatban jelentős trendként emelkedik ki a TikTok használata, melyről Markovich BélaMapei Kft. ügyvezetője és Barabás Árpád a Barabás Téglakő Kft. tulajdonos-ügyvezetője beszélt a konferencián. Előadásukban bemutatták a csatornán fellelhető építőipari tartalmakat és bizonyosságot nyert: az ágazatnak helye van a TikTokon, ők, akik már alkalmazzák, nagyon jó eredményekről számoltak be.

A rendszeres, szakmai és hiteles tájékoztatás pedig nemcsak az ágazat és a lehetséges beruházók véleményét tudja befolyásolni, hanem a lakosság felé is fontos üzenetet közvetít: a vállalatok készek és képesek a változó piaci körülmények között is hatékonyan működni, valamint elkötelezettek a jelenlegi és jövőben mérnökök megbecsülése mellett – hangzott el szintén a rendezvényen.

Hogy az építőipari vállalatoknak ma miért van minden eddiginél nagyobb szüksége a professzionális kommunikációra, arról a Magyar Építők teljes konferenciabeszámolójában olvashat.