A parlament honlapján olvasható őszi adóscsomagban az szerepel, hogy a reklámadó kulcsa 2019. július 1-től 2023. december 31-ig nulla százalék marad. A törvényjavaslatot Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes nyújtotta be.
A Magyar Reklámszövetség kedden azzal kéréssel fordult a kormányhoz, hogy hosszabbítsák meg a reklámadó január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válság miatt. Azzal érveltek, hogy a reklám- és médiaipar érti, hogy a magyar költségvetés nehéz helyzetben van, de a szakma egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hatna. Szerintük az adónem a jelenlegi súlyos energiaválsággal terhelt, erősen gyengülő makrogazdasági környezetben megroppanthatja az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart.
A kormány a tavaszi bejelentése szerint eredetileg 15 milliárd forint bevételt várt 2023-ra a médiacégek reklámbevételeinek megadóztatásából.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Sokak rémálma válhat valóra: minden jel arra mutat, hogy a legrosszabbra kell készülnünk
Titokzatos karácsonyi csomagok érkeznek a nyugdíjasokhoz: már el is kezdődött a kézbesítés
Fertőzött ukrán hús kerülhetett a piacra: kongatják a vészharangot a szakértők
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Kiderült, miért ilyen drágák az élelmiszerek: a számok egy sokkoló valóságra mutatnak rá
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Elkezdődött a mozgolódás: óriási puccs készülhet Moszkvában, több tízezren állnak már fegyverben
Megtörtént, amire mindenki várt: nagy bejelentést tett a Revolut