Forradalmi változást kíván elérni a biztosítási piacon hazánk piacvezető alkuszcége, a Hungarikum Biztosítási Alkusz. Ezért indították el digitális biztosításközvetítő rendszerüket, amely szemléletváltozást hoz a magyar lakosság biztosítási szolgáltatásokhoz való viszonyában.

„A harmincéves állóvíznek vége” – mondta Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója a vállalat eseményén. Azt ígérik, hogy a fejlesztés teljesen átalakítja a biztosítási piacot. Ez az újítás ötvözi a fizikai és digitális megoldásokat, ez a hibrid modell európai szinten is egyedülállónak számít, Magyarországon pedig elsőként érhető el.

Az elmúlt 20 év legnagyobb vívmánya egyértelműen az online biztosításkötés, kárbejelentés és az ügyfélszolgálat volt a szektorban, most „az online biztosításkötés új dimenzióját hozzák el a magyar lakosság és a biztosítási tanácsadók részére”.

Az új oldal a biztosításipiac.hu névre hallgat, és most már bárki számára elérhető. Tulajdonképpen egy online biztosításközvetítő portál és applikáció, amelynek célkitűzése, hogy a biztosítási ügylet teljes ideje alatt, tehát a szerződés megkötésétől egészen a zárásig bármilyen folyamatot teljes egészében el tudjunk intézni.

Gyorsan, egyszerűen és kényelmesen köthetnek kötelező felelősségbiztosítást, CASCO-t, utasbiztosítást, lakásbiztosítást, illetve minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítást a felhasználók. Ráadásul örökíteni is lehet a máshol megkötött biztosítási szerződéseket, amelyeket szintén tudnak kezelni az új platformon és az alkalmazásban egyaránt.

Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója
Kép: Hungarikum Alkusz

„Magyarországon évente több mint 90 ezer új biztosítást kötnek, 2022 végén több mint 14,81 millió szerződés volt nyilvántartva. Bár a digitalizáció az elmúlt években az élet számos területén alapvető változásokat hozott, úgy látjuk, hogy a biztosítási szektornak még nagyon sokat kell fejlődnie, hogy valóban az ügyfelek igényeinek és érdekeinek megfelelő szolgáltatásokat kínáljon.” – hangsúlyozta Keszthelyi Erik.

Új ajánlat minden évben

Szerinte a biztosításközvetítők többsége megfeledkeznek a biztosítási évfordulóról. Pont emiatt az új oldalon megkötött szerződéseket garantáltan megversenyezteti a vállalat minden évforduló alkalmával, így az ügyfél jobb fedezet mellett juthat akár még kedvezőbb díjú biztosításhoz. Ezzel az alulbiztosítottság kizárását is garantálják.

Keszthelyi Erik szerint a márciusi lakásbiztosítási kampányban (amikor az ügyfelek ingyenesen válthatnak biztosítást) „félmillió darab biztosítási szerződés fog megmozdulni”.

Az applikációnk köszönhetően 1 millió darab új szerződésre számítanak a következő 3 évben. Ebből legnagyobb díjbevételt a lakásbiztosítás és a KGFB fogja jelenteni. A vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta: az új oldalon egyelőre csak vagyonbiztosítások érhetőek el, később azonban tervezik a kockázati életbiztosítások bevezetését is.

A vállalat árbevétele 2015-ben 15 millió forint volt, ez 2023-ra, tehát 8 év alatt 22 milliárd forintra nőtt. Ez egyébként 1 467-szeres növekedést jelentett, amivel a legnagyobb és legeredményesebb alkuszcég lett a hazai piacon. 2024-re a tervek szerint 30 milliárd forintra növelik az árbevételt.A Céginfo adatai szerint a tulajdonos fele-fele arányban a Keszthelyi Holding Zrt. (100 százalékos tulajdonosa Keszthelyi Erik), valamint Mészáros Lőrinc.

1 százalék jótékonykodás

A digitális platform elindítása mellett a társadalmi felelősségvállalás is kiemelt szerepet kap stratégiájukban, ennek jegyében minden, a felületen megkötött új szerződés után 250 forinttal támogatja a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet. Ez egyébként a 90 ezer darabos új szerződésszám alapján éves szinten mindössze 225 millió forintot jelent, ami a cég 2023-as árbevételének kicsit több mint 1 százalékát jelenti.

Fontos a megújulás

Vinnai Balázs, az IVSZ Digitális Vállalkozások Szövetségének elnöke szerint, amikor digitalizációról, technológiáról beszélünk, hajlamosak vagyunk teljesen új dolgokra gondolni, pedig sokszor a meglévő módszereket kell hatékonyan újragondolni.

„Most fejlődést látunk egy olyan iparágban, amelynek alapja a konzervativizmus” – húzta alá.

Az egész világon jelenleg 7 milliárd okostelefon van az embereknél, ami a teljes populációnak a 80 százalékát jelenti. „Nem hiszek a big data-ban, inkább a „small data-ban”, amely egyénre és személyre szabottan segíti a döntéshozatalt” – tette hozzá.

Ilyennek kell lennie ezeknek a folyamatoknak, digitalizálódni és egyszerűsödni kell, ugyanakkor az egyéni adatok felhasználására kell koncentrálni. A szektor egyébként is képes nagy adatokat felhalmozni, azonban ezek alapján „le kell tudnunk vonni a személy szintjére vonatkozó következtetéseket”.

Mi legyen a sok adattal?

Ez az óriási adathalmaz a biztosítók 55 százaléka szerint meg fogja változtatni a biztosítási szektort. A lakossági ügyfélkör még ennél is optimistábban áll a kérdéshez: 70 százalékuk szívesen venne igénybe digitálisan, adatalapon testreszabott szolgáltatásokat.

Vinnai Balázs kiemelte: a világ biztosítóinak 77 százaléka ma azon dolgozik, hogy teljesen digitalizálják a piacot, és a biztosítások működését. A tavalyi évben világviszonylatban 200 milliárd dollárt 

200 milliárd dollárt fektettek a biztosítók 2023-ban erre a célra, ez a cikk írásakori árfolyam szerint 71 812 milliárd forint – ebben az összegben vannak fejlesztési költségek is természetesen, túlnyomó részét azonban a marketingre elköltött pénz teszi ki.

Vannak pozitív példák: a gépjárműbiztosításokkal kapcsolatos kárbejelentések 82 százaléka már online történik Svédországban, közben az Amerikai Egyesült Államokban mobiltelefonos fényképpel akár azonnali biztosítási ajánlatot is kaphatunk.

Felesleges stressz

Az ügyfeleknek sokszor frusztrációt okoznak a banki, biztosítási szektorban felmerülő ügyintézési feladatok, amelyek akár az ügyfélelégedettséget is befolyásolhatják. Ehhez kapcsolódóan kiemelték: az egyik legfontosabb feladat az ügyfélélmény megváltoztatása, javítása és modernizálása.

„A fizikai jelenlét és a digitális jelenlét egyszerre tud teljes ügyfélélményt nyújtani” – mondta az IVSZ Digitális Vállalkozások Szövetségének elnöke.