Az NKI riasztást adott ki az elmúlt napokban tapasztalt növekvő számú, ügyintézői megkeresésnek álcázott adathalász telefonhívásokkal kapcsolatban.
A telefonos csalók magukat bankok, közműszolgáltatók "ügyintézőinek" adják ki, és többféle módon próbálnak személyes adatokat megszerezni. Egyes esetekben arra hivatkoznak, hogy egy pénzügyi tranzakció során hiba lépett fel, illetve előfordult az is, hogy csomagrendelés közben fellépő anomáliákra hivatkozva kezdeményeznek adategyeztetést. A csalók az adathalász hívások során megpróbálják elhitetni a felhasználóval, hogy tényleg egy banki alkalmazottal beszélnek - olvasható a kibervédelmi intézet közleményében.
A megtévesztéshez olyan telefonszámokat használhatnak fel a csalók, amely az adott szervezet eredeti telefonszámához nagyon hasonlóak, közel azonosak.
Az ilyen adathalász hívásokkal kapcsolatban fontos tudni, hogy a pénzintézetek, közüzemi szolgáltatók nem kérnek be személyes adatokat a felhasználóktól.
Az NKI azt javasolja, hogy ha valaki ilyen témájú gyanús telefonos megkeresést tapasztal:
- ne adjon meg személyes adatokat,
- szakítsa meg a beszélgetést,
- és a hivatkozott szervezet honlapján található elérhetőségek valamelyikén keresztül tájékoztassa az érintett szervezetet a hívásról.
Legolvasottabb
Bezárta a kört Brüsszel, Orbán Viktor kívül maradt
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Bokros Lajos megszólalt: beállt a Tisza-csomag mögé, megpiszkálná a nyugdíjkorhatárt és az adókat is
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Gigászi megállapodás született: áradni fog a földgáz Magyarországra
Betegséglavina zúdult az országra: tömegek dőlnek ki
Káoszba fulladt a nap: brutális sztrájkhullám bénította meg a mediterrán országot
Ha ez megtörténik, vége lehet az árrésstopnak
Nagy pofont kapott a forint a váratlan hír miatt, azonnal cáfolt a kormány