Sikerült elszámolni az ügyfeleknek duplán jelzett – ám a valóságban le nem vont – tranzakciókat, amely az Apple alkalmazásboltjának zavara miatt állt elő. Magyarországi ügyfelet nem ért kár, ha valaki mégis eltérést talál a bankszámláján, célszerű azt jeleznie a bankjának. Az érintettek számlatörténetükben digitálisan (mobil- vagy internetbankjukban), illetve telefonon vagy személyesen tudják ezt ellenőrizni.
A bankok, a Magyar Bankszövetség és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) gyors erőfeszítéseinek köszönhetően megnyugtatóan zárult az Apple alkalmazásboltjának (Apple Store) szeptember 30-a éjszakai technikai hibája miatt keletkezett, több százezer hazai banki tranzakciót érintő problémája.
Az Apple-től kapott digitális adatok alapján a hazai hitelintézetek október 3-ig elszámolták és rendezték az ügyfelek megbízásait.
Ahogy arról beszámoltunk, szeptember 30-án az Apple alkalmazásboltja ismételten zárolt (befoglalt) olyan tételeket az ügyfelek bankszámláin, amelyek kapcsán az ügyfelek eredetileg korábban kezdeményeztek – különböző előfizetésekhez kapcsolódó – tranzakciókat, ám azok terheit ténylegesen még nem vonták le.
A korábban beragadt, illetve megismételt foglalásokról számos ügyfél külön-külön értesítést kapott a bankjától. Így azt hihették, hogy egyetlen tranzakció kapcsán duplán vontak le tőlük összegeket, pedig valójában egyáltalán nem történt pénzügyi teljesítés. Az Apple hibája Magyarország mellett még 20 állam ügyfeleit érintette.
Megismétlődött a nyári hiba?
Ez nem az első eset, az Apple magyar felhasználóinak számláiról olyan összegeket vontak le kártyás tranzakciókon keresztül, amelyek mögött nem volt valódi tranzakció – valószínűleg főleg már lemondott, vagy éppen nem aktuálisan kifizetendő előfizetések után vonhattak le különböző összegeket.
Az Apple Pay múlt heti technikai hibája miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetéseket a szolgáltató. Összesen 780 ezer tranzakció történt közel 2 milliárd forint értékben. A techóriás tájékoztatása szerint az érintett felhasználók adatai biztonságban vannak, mivel nincs szó hackertámadásról vagy adatszivárgásról.
Az érintettek ekkor visszakapták a jogosulatlanul levont összegeket. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ugyanakkor azt javasolta, hogy mindenki ellenőrizze a banki egyenlegét és a tranzakciótörténetét. Amennyiben azt tapasztalják, hogy nem történt meg a visszatérítés, jelezzék a hibát a számlavezető bankjuknak.
Korábbi cikkeinkben összefoglaltuk, hogy:
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Teljesen kicsúszott az irányítás a kezünkből: kontroll nélkül tarol a szuperjárvány, jövőre jöhet a nagy robbanás
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Óriási fordulat: megdöbbentő hírt kapott Orbán Viktor barátja, ez mindent boríthat
Idén sem lett olcsóbb az otthon sütött bejgli, ennyit kóstál most a magyarok slágersüteménye