A magyarok háromnegyede rendszeresen adományoz – derül ki a Visa friss kutatásából. Közülük 10-ből 7-en pedig úgy vélik, az adományozás egyszerűbb és könnyebb bankkártyával.

A jótékonykodók többsége jelenleg banki átutalással vagy készpénzzel adományoz, de közel felük a bankkártyát is használná, ha erre lenne lehetőség. Ennek pedig egyszerű oka van: a mindennapok során is így fizetnek, de sokan azzal indokolták válaszukat, hogy kevés készpénzt hordanak maguknál.

A rendszeresen adományozók egyharmada félévente adakozik.

  • A válaszadók 57 százaléka ötezer forint alatti összeget,
  • 32 százalékuk öt- és tízezer forintot,
  • 10 százalékuk pedig tízezer forint feletti összeget szokott adományozni.

A megkérdezettek több mint fele azt válaszolta, hogy ha lenne lehetősége bankkártyával adományozni, akkor akár egy éven keresztül is szívesen adományozna havonta kisebb összegeket.

Az egyre inkább készpénzmentessé váló társadalomban a jótékonysági szervezeteknek is lehetőséget kell biztosítani a digitális fizetési megoldásokra. Amellett, hogy sokkal egyszerűbb a használatuk adományozói oldalról, a gyűjtést és az összeg továbbítását is felgyorsítja a technológia.

A Siketek Világnapja alkalmából a Visa elindítja itthon „Az érintés ereje mindannyiunké” kampányát, amely a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének (SINOSZ) támogatására irányul a bankkártyás adományozást ösztönözve. A vállalat támogatásával ötven digitális adományozási pontot működtetnek országszerte, ahol további jótékonysági szervezetek a saját, személyre szabott digitális termináljaikkal végezhetik az adománygyűjtést. Az adományozási pontok jelenleg az alábbi helyszíneken érhetőek el:

  • Magyar Zene Háza
  • Akvárium
  • Westend Eiffel-téri bejárat
  • Arena Mall
  • Mammut
  • MOM Park
  • Árkád Budapest
  • Etele Pláza
  • Corvin Pláza
  • Duna Pláza
  • Győr Árkád
  • Szeged Árkád
  • Malom Center, Kecskemét
  • Szinvapark, Miskolc