A légiirányítók lassító sztrájkja miatt több járat is késve érkezik, vagy éppen késve indul tovább az athéni nemzetközi reptérről. A demonstrációt az irreálisan sok munkaóra teljesítésének elvárása váltotta ki, amely nemcsak megterhelő, de rendkívül veszélyes is – írja a Euronews.
Az athéni "Eleftherios Venizelos" nemzetközi repülőtérre érkező vagy onnan induló utasoknak szinte biztos, hogy késéssel kell számolniuk a légiforgalmi irányítók pénteken kezdődött lassító sztrájkja miatt, mivel az eddigi 36-ról mostantól óránként összesen 28 le-, illetve felszállást kezelnek.
A nyári menetrend korlátozását a légiirányítók a túlzott korlátozással indokolják. A sztrájk a gyakorlatban 20 perctől 2-3 óráig terjedő késéseket is jelenthet, így az athéni reptér azt ajánlja az utasainak, hogy lépjenek kapcsolatba a légitársasággal, amellyel utaznának, még azelőtt, hogy elindulnának a repülőtérre.
A légiirányítók akciója azonban feszültséget okozott a dolgozók szakszervezete és a kormány között, a görög infrastrukturális és közlekedési miniszter azt állítja, hogy a légiforgalmi irányítók így is sokat keresnek (bruttó 120 ezer euró évente), és „dezorientációs taktikának nevezte az akciót".
Az Eurocontrol 2023-ra vonatkozó adatai (ACE Benchmarking report 2025) alapján a görög légifrogalmi irányítók a 38 szolgáltató közül a 33. helyen állnak az egy repült órára jutó bérköltségek tekintetében, míg a termelékenység tekintetében az ötödikek.
A görög közlekedési és infrastrukturális miniszter azzal érvelt, hogy más európai repülőtereken még rosszabb a helyzet, még több a késés, és hozzátette, hogy az Európai Bizottsággal együttműködve éppen egy 364 pontból álló, hét pillérre támaszkodó cselekvési tervet hajtanak végre, amelyről hathetente rendszeresen beszámolnak.
A légiforgalmi irányítók azonban rámutattak, hogy a május elején a minisztériumban és június elején a CAA-nál tartott találkozón kívül nem kaptak alkalmat tárgyalásra. Szeptember 1. óta többször is kértek újabb lehetőséget a tárgyalásra, de válasz nem érkezett.
Véleményük szerint a bérezésüket félrevezető módon, mesterségesen felduzzasztják, így azok semmilyen mértékben nem tükrözik a nettó jövedelmüket.
Az Eurocontrol 2023-ra vonatkozó adatai szeint a görög légiforgalmi irányítók többet dolgoznak, mint például Németország, Spanyolország, Svájc, vagy éppen Olaszország légiforgalmi irányítói. Ennek ellenére bérük alacsonyabb, mint bolgár, román, horvát és szlovén kollégáiké.
Nagy munka zajlik Ferihegyen, ez már a 3-as terminál miatt van
Földmunkák és lőszermentesítés is történt a Liszt Ferenc Nemzetközi Reptéren, a tervek szerint 2032-re épülhet meg az új terminál.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Népszerű teát hívott a fogyasztóvédelem
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Orvvadász testvérpárt kaptak el Tapolcán
A hálapénz eltűnt, de jelentkezett egy új probléma az egészségügyben
Összerúgják a port a britekkel is az oroszok, nem fogadják el a morális felelősséget