Az AVON szépségipari nagyvállalat a szépség jövőjéről készített felmérést három kontinensen, hét országból összesen 7000 nő megkérdezésével. A 2023-as globális, Future of Beauty elnevezésű projektbe független bőrgyógyászt is bevontak.

A jelentés eredményei jelentős változásokat tükröznek a szépségápolási trendek alakulásában. Leszögezhető, hogy a nők világszerte eltávolodnak a merész és túlzóan kirívó megjelenéstől és inkább a természetes vonásaik kiemelését részesítik előnyben, gyengédebb és hitelesebb szépségápolási választásokkal.

Kozmetikázni kezdtek a pandémia után, próbálják visszacsinálni

pandémia enyhülésével, a kijárási korlátozás és állandó home office munkarend felfüggesztése után ugrásszerűen megnövekedett kozmetikai kezelések száma napjainkban mérséklődni látszik, derül ki az AVON kutatásából.

Habár a megkérdezettek közel fele (47 százalék) továbbra is havonta legalább egyszer igénybe vesz kozmetikai beavatkozást, a kezelések típusa és gyakorisága változik.

Amellett, hogy a pandémiát követő időszakban népszerűnek számító kezelések, mint például az arcfeltöltés, a botox vagy a műszempilla építés iránti kereslet csökkenő tendenciát mutat, nőtt a beavatkozások visszafordítását igénylő nők száma.

Sokan kérik, hogy csökkentsék, eltávolítsák vagy korrigálják a korábban elvégzett kozmetikai beavatkozásokat.

Úgy tűnik, már a női szépség is inflálódik

Ha kozmetikumokról van szó, akkor testápolót és hidratálókrémet vásárolnak leggyakrabban a magyar nők, míg a legritkábban ampullakoncentrátumot, arcszérumot és fényvédőt tesznek a kosarukba – derült ki egy felmérésből. A reprezentatív kutatás szerint továbbra is az ár a legfontosabb szempont vásárláskor: a legtöbben maximum ötezer forintot adnak ki egy-egy termékkategóriáért. Bővebben>>>

A természetes az ideál

Az emberek természetesebb megjelenést szeretnének elérni, nem pedig egy nyilvánvalóan feljavított külsőt.

A feltűnő és kirívó külsőségekkel szemben manapság inkább a természetesebb megjelenésre törekednek, amely egyúttal egészségesebbnek is tűnik. Ennek eredményeképpen jelenleg

a bőr ellenálló képességét erősítő kezelések a legnépszerűbbek, amelyek a kollagéntermelés serkentésével segítik a bőr állapotának javítását és védelmét.

Éles váltás a közösségi média és az influenszerek számára

A hírességek, influenszerek és a közösségi média inspiráló ereje mindig fejlődik, ami 2023-ban sincs másképp. A közösségi média hatalmas befolyását a szépségtrendekre le sem lehet tagadni, azonban napjainkban éles váltás van kibontakozóban,

a tökéletesen csiszolt feedektől a hitelesebb közösségi médiaélmény felé mozdulnak el a fogyasztók.

#Nofilter

Míg például a filtereket sokáig a kívánt szépségápolási megjelenésünk inspirációs forrásának tekintettük, az AVON kutatása azt mutatja, hogy a filterek szépségápolási döntéseinket befolyásoló ereje változóban van.

  • Ötből, kevesebb mint egy nőt (19 százalék) a közösségi média filterek inspirálták arra, hogy kozmetikai beavatkozásokat végeztessenek;
  • és ehelyett inkább a valós életben látott eredmények (47 százalék);
  • vagy a barátoktól és családtagoktól kapott ajánlások (37 százalék) befolyásolják őket.

Már nem az örök fiatalság a cél

  • A nők majdnem háromnegyede (72 százalék) inkább az egészséges, mint a fiatalos megjelenésre szeretne összpontosítani;
  • a legújabb kutatás szerint a nők kétharmada (65 százalék) a spektrum természetesebb végét szeretné elérni. 

Világszerte az emberek eltávolodnak attól, hogy a szépségápolással legyőzzék vagy elfedjék bizonytalanságukat, ehelyett inkább arra keresik a választ, hogyan emelhetik ki természetes szépségüket.

A minél több, minél nagyobb, annál jobb trend egyértelműen az egészségesebb boldogabb irány felé fordul.

Napjaink legnépszerűbb megjelenése a „finom ragyogás”, amelyet a természetes szépség hangsúlyozásával írhatunk le. A veleszületett sajátosságok kiemelése a cél, azáltal, hogy a legtöbbet hozzuk ki bőrünk természetes megjelenéséből, amelyet csupán egy kis szempillaspirállal és semleges rúzzsal dobunk fel.

A megélhetési problémák felértékelték a szépségápolás jelentőségét

Az egészségesebb, természetesebb megjelenés felé mutató trenddel együtt a globális megélhetési válság is érezhetően hatást gyakorol a nők szépségápolási döntéseire.

  • Világszerte minden ötödik nő lemondott a sminkelésről és a bőrápolásról (22 százalék),
  • majdnem egynegyedük abbahagyta a hajvágást és a kozmetikai kezeléseket (23 százalék),
  • és majdnem egyharmaduk lemondott a manikűrözésről (31 százalék) a gazdasági nehézségekre hivatkozva.
  • Minden ötödik nő (21 százalék) spórol pénzt a kozmetikai kezelések elhagyásával és saját maga által összeállított szépségápolási rutint folytat,
  • valamint minden tizedik nő (13 százalék) állítja, hogy bár még megengedheti magának, a jelenlegi gazdasági helyzetben nem szívesen költ pénzt kozmetikai szépítő kezelésekre.

Egyértelmű, hogy a prioritások és a gondolkodásmód arról, mire fordítható a rendelkezésre álló jövedelem, eltolódtak és napjainkban a nők drága szépségápolási kezelések helyett szívesebben választanak költséghatékony alternatívákat.