Egy tanulmány szerint

a magas teherautók és terepjárók 45 százalékkal halálosabbak az amerikai gyalogosokra nézve, mint a rövidebb, ferde motorháztetővel rendelkező járművek

írja a Reuters Közúti Közlekedésbiztonsági Biztosítási Intézet új kutatására hivatkozva.

A magas, szögletes motorháztetős modellek az Egyesült Államokban értékesített legkelendőbb és legnagyobb bevételt termelő járművek, így például a Ford Super Duty pickup, vagy a Cadillac Escalade.

A SUV-ok kapcsán mintegy 18 ezer olyan ütközést néztek át, amely során 1 méternél magasabb motorháztetetjű autó volt az egyik szereplő.

A halálos gyalogos-balesetek áldozatainak száma a világjárvány okozta korlátozások feloldása óta egyébként USA-szerte meredeken emelkedett. 

  • 2021-ben 13 százalékkal, 7 342-re ugrott az elhunytak száma, ez 1981 óta a legmagasabb érték,
  • míg a kerékpárosok halálos áldozatainak száma 5 százalékkal 985-re emelkedett, ami 1975 óta a legmagasabb mért adat

– közölte a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal.

„Az autógyártók a járműveket gyalogosbarátabbá tehetik azáltal, hogy a jármű elejét alacsonyabbra és ferdébbre tervezik. A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal az Új Autó Értékelési Programban vagy a szabályozásban vizsgálhatja azokat a szempontokat, amelyek figyelembe veszik a járműpark növekvő motorháztető-magasságát és a tompa orr-részeket” – emelte ki tanulmányában az IIHS.