A PepsiCo részvényei közel 1 százalékot estek az előzetes kereskedésben, miután a Frito-Lay gyártója 5 év után először visszaesést volt kénytelen elkönyvelni negyedéves eredményeit illetően – írja a Yahoo Finance.
Ahogy előre tekintünk, nagyobb volatilitásra és bizonytalanságra számítunk, különösen a globális kereskedelmi fejleményekkel kapcsolatban, ami várhatóan növelni fogja az ellátási láncunk költségeit
- mondta Ramon Laguarta vezérigazgató.
A PepsiCo a 2025-ös pénzügyi évre 3 százalékos csökkenést prognosztizált az egy részvényre jutó alapnyereség tekintetében, szemben a korábbi, alacsony egy számjegyű növekedésre vonatkozó várakozással. A vállalat tavaly 8,16 dolláros részvényenkénti eredményt tudott produkálni.
A vállalat, ahol lehetséges, enyhítő intézkedéseket tervez a magasabb ellátási lánc költségeinek kezelésére, amely magába foglalja a kulcsfontosságú alapanyagok beszerzésének módosítását is.
Az amerikai élelmiszeripari vállalatok kijelentették, felkészülnek a Trump által a kereskedelmi partnereikre kivetett átfogó vámok okozta csapásokra. A vámok leginkább azokat a vállalatokat fogják sújtani, akik a nyersanyagoktól kezdve, a késztermékekig mindent importálnak.
A PepsiCo-nak két élelmiszeripari üzeme van Mexikóban és két sűrítménygyára Írországban. Az acélra és alumíniumra márciusban életbe lépett 25 százalékos amerikai vámok szintén terhelhetik a vállalat árréseit.
Laguarta csütörtökön arra is felhívta a figyelmet, hogy a fogyasztói feltételek sok piacon továbbra is visszafogottak, és a kilátások bizonytalanok.
A PepsiCo és egyéb amerikai nagyvállalatok több áremelést is végrehajtottak, hogy ellensúlyozzák a COVID-19 járvány idején az ellátási lánc megszakadásához kötődő költségek növekedését.
A vállalat bevétele jelenleg 1,8 százalékkal 17,92 milliárd dollárra esett vissza. Az elemzők azonban még ennél is alacsonyabb 17,77 milliárd dollárra számítottak.
A PepsiCO és a rivális Coca-Cola azonban folyamatosan próbálja ellensúlyozni hagyományos üdítőitalok iránti lassuló keresletet, így hamarosan már nem elképzelhetetlen, hogy egészséges rágcsálnivalókat és energiaitalokat lehet venni a népszerű márkajelzések alatt.
Egészségtudatos termékével is aratott a Coca-Cola, lekaszáltak a piacot
Hatalmas bevételre tett szert a Fairlife nevű fehérjedús tejtermékkel az üdítőgyártó óriás.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Lemondott az amerikai nagykövet, mert nem bírta nézni, hogy Trump az oroszokat támogatja

Indul az összeírás, bármikor kopogtathatnak

Itt van a szomszédban az ebola, rendkívüli biztonsági intézkedések léptek életbe
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Legyen résen, kiterjeszti csápjait az adóhivatal

Ennyi volt: kivonul Magyarországról a légitársaság

Váratlan lépésre szánta el magát a Revolut, ebbe is beszállnak

Hamarosan nem postáz több számlát az MVM

Jön a fordulat: saját célra 2-3 szobás lakásokat keresünk
