A PepsiCo részvényei közel 1 százalékot estek az előzetes kereskedésben, miután a Frito-Lay gyártója 5 év után először visszaesést volt kénytelen elkönyvelni negyedéves eredményeit illetően – írja a Yahoo Finance.
Ahogy előre tekintünk, nagyobb volatilitásra és bizonytalanságra számítunk, különösen a globális kereskedelmi fejleményekkel kapcsolatban, ami várhatóan növelni fogja az ellátási láncunk költségeit
- mondta Ramon Laguarta vezérigazgató.
A PepsiCo a 2025-ös pénzügyi évre 3 százalékos csökkenést prognosztizált az egy részvényre jutó alapnyereség tekintetében, szemben a korábbi, alacsony egy számjegyű növekedésre vonatkozó várakozással. A vállalat tavaly 8,16 dolláros részvényenkénti eredményt tudott produkálni.
A vállalat, ahol lehetséges, enyhítő intézkedéseket tervez a magasabb ellátási lánc költségeinek kezelésére, amely magába foglalja a kulcsfontosságú alapanyagok beszerzésének módosítását is.
Az amerikai élelmiszeripari vállalatok kijelentették, felkészülnek a Trump által a kereskedelmi partnereikre kivetett átfogó vámok okozta csapásokra. A vámok leginkább azokat a vállalatokat fogják sújtani, akik a nyersanyagoktól kezdve, a késztermékekig mindent importálnak.
A PepsiCo-nak két élelmiszeripari üzeme van Mexikóban és két sűrítménygyára Írországban. Az acélra és alumíniumra márciusban életbe lépett 25 százalékos amerikai vámok szintén terhelhetik a vállalat árréseit.
Laguarta csütörtökön arra is felhívta a figyelmet, hogy a fogyasztói feltételek sok piacon továbbra is visszafogottak, és a kilátások bizonytalanok.
A PepsiCo és egyéb amerikai nagyvállalatok több áremelést is végrehajtottak, hogy ellensúlyozzák a COVID-19 járvány idején az ellátási lánc megszakadásához kötődő költségek növekedését.
A vállalat bevétele jelenleg 1,8 százalékkal 17,92 milliárd dollárra esett vissza. Az elemzők azonban még ennél is alacsonyabb 17,77 milliárd dollárra számítottak.
A PepsiCO és a rivális Coca-Cola azonban folyamatosan próbálja ellensúlyozni hagyományos üdítőitalok iránti lassuló keresletet, így hamarosan már nem elképzelhetetlen, hogy egészséges rágcsálnivalókat és energiaitalokat lehet venni a népszerű márkajelzések alatt.
Egészségtudatos termékével is aratott a Coca-Cola, lekaszáltak a piacot
Hatalmas bevételre tett szert a Fairlife nevű fehérjedús tejtermékkel az üdítőgyártó óriás.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Sorsdöntő európai csúcstalálkozó jön: Macron, Zelenszkij, Starmer és Merz Londonba siet