Ma sajnos megint menet közben romlott el a Keszthelyre tartó Balaton IC mozdonya, ezúttal egy Gigant, ami bizony már az ötödik X-en is túl van, ezért van szükség az elmúlt 40 év legnagyobb mozdonyflotta-erősítésére – írta Facebook-posztjában Hegyi Zsolt a MÁV-csoport vezérigazgatója, aki egyben úgy döntött, hogy felgyorsítják az újabb vontatójárművek szolgálatba állítását,

még a MÁV-csoportos arculatnak megfelelő „átfestéssel" sem húzzuk az időt.

Hozzátette, az érkezésük ütemében, folyamatosan munkába állítják az újabb mozdonyokat, így már a pünkösdi forgalomban is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minden utas biztosan és időben jusson el az úticéljához.

Hegyi Zsolt emlékeztetett,

ezek a régi, kiváló mozdonyok sokszorosan leszolgálták már az idejüket: itt az ideje és szerencsére most a lehetősége is annak, hogy lecseréljük őket. Az év elején meghirdetett 10 miniszteri vállalás keretében 100 újabb mozdonyt bérlünk, a 100 mozdony közel háromnegyede fiatal, nagyteljesítményű villanymozdony.

Lázár János még januárban 10 miniszteri vállalást tett 2025-re vonatkozóan, hogy javítsák a hazai közösségi közlekedés színvonalát:

  1. Bevezetik - azóta bevezették - a késési biztosítás intézményét: A MÁV applikációban be kell kapcsolni a késési biztosítást, egyedül ez a feltétele annak, hogy az utasok megkapják a jegyár 50 százalékát. Még nem telt el egy hét, de már 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét a MÁV >>> 
  2. 2026. január 1-re a MÁV és a Volán csoport össze mosdóját felújítják az állomásokon. Ezer MÁV mosdó van, ebből 300 újult meg eddig, a többi 700, majdnem használhatatlan. A MÁV és a Volán utasai ezeket a mosdókat ingyenesen használhatják applikációval, érvényes jeggyel vagy bérlettel. 
  3. Minden Intercity járaton takarító személyzet fog tevékenykedni április 1. óta minden Intercity járaton menet közben takarítanak, és ez a mosdókra is vonatkozik. 

  4. Egy év alatt 1000 új autóbuszt vásárol Magyarország. Egész pontosan 2026. április 30-ig ezer darab új autóbuszt fognak beszerezni, ami a közlekedésben új színvonalat fog jelenteni. Momentán 5700 buszból áll a Volán flottája. 
  5. Megerősítik a mozdonyflottát: 2026 nyaráig minden második mozdony megújul, ezen belül az IC-járatokon csak újszerű mozdonyok közlekednek majd. A napi kétszázhoz képest 2025-ben a nyári szezonra 40 darab új villanymozdony és 15 nagy teljesítményű dízelmozdony áll üzembe. Ez változik meg mostantól.
  6. Az Intercity járatoknál csökkentik a kocsihiányt: 100 új kocsi áll be a nyári főszezonra. 
  7. „Gyesevesítik" a MÁV-ot, ami azt jelenti, hogy a GYSEV-ben meghatározó üzletrészt szereztek, hogy a GYSEV ne Ausztriát, hanem Magyarországot szolgálja. Átadnak pályaszakaszokat a GYSEV üzemeltetésébe, a kapacitásaikat beforgatják a magyar kapacitásokba, Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Vas és Zala vármegye területén vesznek át üzemeltetési feladatokat. 
  8. A nyári szezon jelenti a legnagyobb kihívást, ezért új szolgáltatást hoznak létre, a MÁV buszt. Ezek az autóbuszok a vasúton fognak szolgálatot teljesíteni a vonatok mellett: ha például a Déli pályaudvarból induló vonat megtelt, mert túl sok az utas, akkor őket a MÁV busz viszi el, hogy mindenki eljusson az úti céljára. Ezek új vagy újszerű buszok lesznek.

  9. Megszerelik a klímákat: aki jegyet vesz a vonatra, pontosan tudni fogja, hogy az adott járaton működik-e a klíma vagy sem. A jegy által tehát lehet klímás verziót vagy nem klímás verziót választani. Minden vonalon vagy klímás busz vagy klímás járat rendelkezésre fog állni. Olyan nem fordulhat elő, hogy kénytelenek leszünk klímamentes járatokon utazni. 

  10. Jön - meg is érkezett - a MÁV+, megújult a tömegközlekedési applikáció új funkciókkal.  Lázár János április elsején ezt is kipipálta ...