Az állami tulajdonú vasúttársaság 2023-ban 5,6 millió kártérítési igényt dolgozott fel, és összesen 132,8 millió eurót fizetett ki az ügyfeleknek.
Ez minden korábbinál nagyobb összeg, jelentősen meghaladja az előző rekordot, a 2022-es 92,7 millió eurót - írta a dpa német hírügynökség a társaság adatai alapján.
Kapcsolódó
Az új csúcsra emelkedő kifizetések hátterében több tényező áll:
- a négy vasutassztrájk, amelyek miatt tömegével maradtak ki járatok,
- a késések,
- a megnövekedett utasszám,
- a rekordszámú felújítási munkálatok,
- a decemberi heves téli viharok.
A DB 2023-ban rég nem látott pontatlansággal működött: a távolsági megállók mindössze 64 százalékát érték el időben, azaz 6 percnél kisebb késéssel. A társaság az egyórás vagy annál hosszabb késések esetén a viteldíj negyedét, a kétórás vagy annál hosszabb késések esetén pedig a viteldíj felét téríti vissza.
A sztrájk miatti vonatkimaradások esetén az utasok a teljes jegyárat visszakövetelhetik. A vasutas szakszervezetek tavaly négyszer kényszerítették leállásra a DB-t munkabeszüntetéssel.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Jobbak vagyunk, mint Ausztria, és ezt maga az Eurostat állítja

Ausztriának befellegzik, jön a recesszió

Kelet-európai bíborost bízott meg utolsó kívánságának teljesítésével Ferenc pápa

Erdő Péter megvalósíthatja a több száz éves magyar álmot, mutatjuk a legfrissebb számokat

Újabb európai országot támadnak az oroszok

Varga Mihály: Megjelentek a recessziós kockázatok

Nem egyértelmű, hogy a tulajdonosnak joga van-e eladni a saját lakását

Anyák szja-mentessége: a kormány adott ajándékot meg nem is

Nagy Márton bejelentést tett: újabb szektorba avatkozhat bele az állam
