A Heineken több száz brit kocsmát frissít fel, másokat pedig újra életre kelt. A lépésre többek között azért kerülhet sor, mert az Egyesült Királyságban enyhült a megélhetési nyomás, így egyre többen találnak vissza a kocsmákba.

A sörgyártó óriás, a Heineken bejelentette, hogy az elmúlt években bezárt Star Pubs and Bars üzletágának mintegy 62 kocsmáját tervezi újra megnyitni. Emellett jelentős felújítási programot is tervez, amely több száz további vendéglátóhelyét érinti – érestült az Euronews.

A felújítási projekt összköltsége várhatóan 39 millió font (45,5 millió euró) lesz, és 612 kocsmát érint, miközben több mint 1000 munkahelyet teremt. Ennek keretében elsősorban a Heinekenhez kötőtő külvárosi vendéglátó-ipari egységeket fogják megújítani, amelyekben a járvány előtt jellemzően alacsonyabb volt a forgalom.

A Heineken közleményében azt is kifejtette, hogy a felújítások elsősorban arra irányulnak, hogy a külvárosi területeken található „fáradt” kis brit kocsmákat prémium kategóriás helyiségekké alakítsák át.

Új éra a brit kocsmaszektorban?

Az Egyesült Királyság bárjai is igencsak megszenvedték a pandémia időszakát, mikor közülük sokan bezártak, majd a megélhetési költségek, illetve az energiaárak emelkedése miatt csökkent a kereslet.

Arról nem is beszélve, hogy az olyan alkohol tartalmú italok, mint például a gin, a vodka, a bor és a sherry adójának tavalyi emelkedése szintén jelentősen csökkentette a kocsmák haszonkulcsát, ugyanakkor a sörre vonatkozó adókedvezmények némileg csökkentették a veszteségeket.

Így a Heineken megújítási programjának az is célja, hogy növelje a kocsmák kihasználtságát, illetve olyan bárokat kínáljon, amelyek jobban igazodnak a járvány utáni megváltozott fogyasztói igényekhez.

Nyártól erre számítson, ha sört venne a boltban

Gőzerővel készül a hazai söripar a kötelező visszaváltási díjas termékek rendszere, a DRS július 1-jei éles startjára. Az iparági szereplők szerint a MOHU által létrehozott és a kereskedőkkel közösen üzemeltetett visszaváltási rendszer el tudja majd érni a kitűzött célt, az italcsomagolások magas színtű, teljes kiépítettségében 90 százalékot is meghaladó mértékű visszagyűjtését. Ezzel megvalósul a szektorban a körforgásos gazdaság. A háttérben zajló munkáról nyilatkozott a Dreher, a Heineken Hungária és a Borsodi is.

A részletekről ITT írtunk bővebben.