A francia főváros lakosai április elején megszavazták a bérelhető elektromos rollerek betiltását, így szeptembertől már nem lesznek elérhetőek ezek a típusú járművek Párizsban.
A megosztó közlekedési eszközök betiltásáról szóló szavazáson a párizsiak arról döntöttek, hogy a 15 ezer rollert más országokba és városokba fogják szállítani.
Azon túl, hogy a kétkerekű járművek gyakran idegesítik a városban közlekedőket, számos balesetet is okoztak az elmúlt években:
2021-ben Franciaországban 24 ember vesztette életét rollerrel összefüggő balesetben, ezekből három Párizs utcáin. Tavaly összesen 459 rolleres balesetet regisztráltak.
Képzelje el, egy 25 km/órával közlekedő rollerrel elesni olyan, mint egy galoppozó lóról lezuhanni
– nyilatkozta Alain Sautet, francia orvos. Példaként felhozta, hogy Isabelle Van Brabant zongoraművészt egy parkban ütötte el egy rolleres. Eltört a karja, nem tud zongorázni, emiatt pedig pereli a párizsi önkormányzatot.
Az elektromos járművek egyik üzemeltető cége, a Tier Mobility közölte, hogy a rollerek karbantartáson és javításon esnek át, majd Németországba és Lengyelországba szállítják, egy kisebb részüket pedig egy Párizs környéki régióba viszik. A Lime és a Dott elektromosroller-kölcsönzők azonban arról számoltak be, hogy Lille-be, Londonba, Belgiumba, de akár Izraelbe is átkerülhetnek a járműveik.
Van alternatíva, csak nem akarják használni
A Tier ugyan szeretné, ha minél többen használnának kerékpárt a városi közlekedésre, az adataik szerint azonban a párizsi lakosok mindössze 12 százaléka nyitott erre, ráadásul a biciklik ugyanolyan bosszantóak lehetnek a közvélemény számára, mint a rollerek.
Az amerikai Lime már több mint 10 000 elektromos kerékpárral látta el Párizs utcáit:
a cég adatai szerint tavaly 73 százalékos növekedést regisztráltak a fővárosi kerékpáros utazásokban, valamint a felhasználók száma is 80 százalékos növekedést mutat a 2021-es adatokhoz képest.
Párizs nyomdokaiba lépve már Marseille is megkezdte a tisztogatást, és 1500 rollert vont ki azonnali hatállyal a forgalomból.
4000 roller van Marseille-ben, és úgy döntöttem, hogy 1500-at azonnal eltűntetek. Miért? Mert rosszul szabályozott a használatuk. Kértem az üzemeltetőket, hogy tegyenek valami drasztikusat, de látom, hogy húzzák az időt
– mondta egy interjúban Benoit Payan polgármester. Hozzátette, ha annyi metróvonala lenne, mint Párizsnak, azonnal megszabadulna mindegyiktől.
A legnagyobb veszélyt azonban nem a járművek, hanem a szabálytalan felhasználók jelentik, így egész Franciaországban 12-ről 14 évre emelték a roller vezetésének korhatárát, valamint 35 euró helyett már 135 euró bírságot fizetnek azok, akik ketten állnak egy járművön, vagy tiltott sávban közlekednek.
Cudar idők várnak az elektromos rollerek tulajdonosaira
Ha a hírek igazak, a rollerek segédmotoros kerékpárrá válnak majd a KRESZ-ben, és arra bizony kötelezőt kell kötni. Bővebben --->Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Pontosan ennyi nap szabadsággal számolhatunk 2026-ban