A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Booking szolgáltatásainak díjai egyes esetekben eltérőek lehetnek különböző eszközökön, illetve formában igénybe véve (például mobilalkalmazás, vagy asztali számítógép), annak ellenére, hogy a szolgáltatások tartalma azonos. 

A GVH észlelte továbbá, hogy a cég valószínűsíthetően megtévesztő kereskedelmi kommunikációt folytat a Genius program különböző szintjein elérhető kedvezményekkel kapcsolatban is.

A Booking a fenti gyakorlatokkal 2022. január 1-jétől valószínűsíthetően megtéveszti a magyar fogyasztókat, hisz olyan ügyleti döntésekre készteti őket, melyeket egyébként nem feltétlenül hoznának meg, ezzel pedig akár többletköltségeket is okozhat számukra. Azonban a versenyfelügyeleti eljárás még nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.  

A GVH árgus szemekkel figyeli az online szállás-helyfoglalási és szálláshely-közvetítési piacot, különösen a nyaralások időszakaiban.

A GVH 2020-ban 2,5 milliárd forintos gigabírságot szabott ki a Booking.com-ra, annak agresszív, a fogyasztókat megtévesztő értékesítési módszerei miatt, majd 2024-ben további 382,5 millió forintos utóvizsgálati bírsággal sújtotta a céget, mivel az eredeti eljárásban vállalt kötelezettségeit nem megfelelően teljesítette, sőt egyes esetekben folytatta is az eredeti jogsértő gyakorlatokat. 

A nemzeti versenyhatóság 2023 nyarán gyorsított ágazati vizsgálatot is indított a szektorban, a nagy számú piaci jelzésekre tekintettel. A GVH számos javaslatot tett a gyorsított ágazati vizsgálat végleges jelentésében, többek között szükségesnek jelölte meg az árparitásos szerződési feltételek kivezetését, amire végül sor is került és a Booking.com 2024. július 1-től el is törölte ezen klauzulák alkalmazását.