Senki sem akarja, mindenki ellenzi, de az autógyártók továbbra sem hajlandóak elengedni azt, hogy előfizetéshez kötik az autóikba beépített funkciók használatát. Hatalmas felhördülést keltett, amikor néhány éve a BMW akart ilyen módon pénzt kérni az ülésfűtés használatáért, de most a Volkswagen is hasonlóval próbálkozik – írja a Totalcar.

A német vállalat az ID.3 Pure nevű alapváltozatánál találta ki, hogy előfizetés mögé zárja az autó maximális teljesítményét. Volt már példa arra korábban is, hogy egy gyártó pénzért árul plusz lóerőket, a Volkswagen esetében még kellemetlenebb a helyzet. Az ID.3 Pure-nál ugyanis nem az történik, hogy a gyári lóerőkhöz képest ad többet az előfizetés. Ehelyett egyszerűen lecsíptek az autó gyári 168 lóerejéből 20-at, és csak előfizetés ellenében adják vissza.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a carscoops.com szerint az ID.3 Pure-t továbbra is 168 lóerősként hirdetik, és állítólag az autó hivatalos adatai között is ez szerepel.

Mivel ezt a változatot Magyarországon nem árulják, utóbbiról nem tudtunk meggyőződni.

Tovább rontja a helyzetet, hogy az előfizetés ára havonta 16,5 font (7 550 forint), vagy évente 165 font (75 500 forint). Ha valaki szeretné egyben letudni ezt a dolgot, 649 fontért (267 ezer forint) élethosszig tartó jogot is szerezhet a plusz 20 lóerő használatára.