Az üzleti utazók több mint fele (55 százalék) utazott már szeretteivel hivatalos útra – derül ki a TravelPerk utazási cég által közzétett, 4000 amerikai, brit, német és spanyol felnőtt bevonásával készült felmérésből – írta meg a CNBC.

A felsővezetők körében ez a szám 73 százalék, ők azt mondták, hogy partnerük (53 százalék), gyermekeik (22 százalék), barátaik (21 százalék), sőt háziállataik (7 százalék) is voltak már velük üzleti útjaikon.

Jean-Christophe Taunay-Bucalo, a TravelPerk elnöke szerint

egyesek számára az üzleti utakra való elvitel egy módja annak, hogy újra együtt töltsék az időt.

A hivatalos utazás magányos lehet – mondta a CNBC Travelnek. Így azonban az üzleti úton lévőknek sem kell lemondaniuk a családi időről, vagy akár egy születésnapról – tette hozzá. Számomra a lényeg, hogy mindkét világból a legjobbat hozzam ki, és néha a csúcsteljesítmény azt is jelenti, hogy a munkanap végén látom a gyerekemet – ez némi normalitást biztosít – mondta.

A másik motiváció a pénz.

A kiadások a felére csökkennek, vagy akár „költségkímélő mini-nyaralások” lesznek belőlük. A szállodában a munkaidőre eső éjszakákat a cég fizeti, de a további éjszakákért,  a többi programért a munkavállaló fizet.

Az Allied Market Research

2022-ben 315 milliárd dollárra becsülte a személyes és üzleti utazások keveréséből származó mértéket. A tanácsadó cég szerint a kevert utazások globális értéke 2032-re eléri a 731 milliárd dollárt.

A szeretteink üzleti utakra való elvitelének elterjedt és általánosan elfogadott gyakorlata van – mondta Frank Harrison, az amerikai kockázatkezelő cég, a World Travel Protection regionális biztonsági igazgatója. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az alkalmazottak felfedik terveiket a vállalatuk előtt.

Deepak Shukla, a londoni székhelyű Pearl Lemon marketingcég vezérigazgatója elmondta, hogy háromnapos munkautakat egyhetes kalandokká változtatta a feleségével New Yorkban, Lisszabonban, Dubaiban és Tokióban. Hozzátette, ezt nem titkolta a kollégái előtt, hiszen, ha a munka elkészült, és a költségek nem kúsznak be a cég számlájára, akkor senkinek sincs semmi köze hozzá.

Azt mondta azonban, hogy a nagyvállalatok gyakran a családdal való utazást „politikai szürke zónának” tekintik.

A legnehezebb, hogy a költségtérítések, a biztosítási fedezet, valamint a szabadidős programok ne olvadjanak bele a munkanap kiadásaiba, hiszen az adózási kötelezettséggel jár – mondta. Ezért egyes cégek csendben megengedik, de elvárják az alkalmazottaktól, hogy az üzleti tevékenységeket egyértelműen leválasszák – tette hozzá.

Ha a családtagok és a barátok is részt vehetnek az üzleti utakon, az növelheti a munkavállalók morálját és lojalitást építhet ki közöttük. 

Gabe Richman, a seattle-i székhelyű Omic biotechnológiai vállalat vezérigazgatója, aki ugyancsak a munkautakat kombinálta a családi nyaralásokkal San Diegóban és Frankfurtban, azt mondta, arra ösztönzi az alkalmazottakat, hogy utazzanak szeretteikkel, amennyiben „az üzleti célok is teljesülnek”. Hozzátette, hogy az alkalmazottaknak világosan el kell különíteniük a személyes és a munkahelyi kiadásokat, és biztosítaniuk kell, hogy a vállalatoknak ne legyenek többletköltségeik. 

Ezen túlmenően az utazóknak a legtöbbet kell kihozniuk az utazásból – üzleti és szabadidős célból egyaránt, mert néha olyan helyekre jutnak el, ahová soha nem mennének nyaralni.