A nyári tömegturizmus lecsengésével Szlovákiában alakul a fapadosok új háborús övezete: bő egy hónap múlva hét, rendszeres európai járatot indít Pozsonyból az ír Ryanair, míg nemrég a magyarországi székhelyű Wizz Air is ugyanilyen bejelentést tett.
Utóbbi ráadásul jövő márciusig teljesen hátat fordít a szomszédos Bécsnek a magas reptéri adók, földi kiszolgálási díjak miatt, de már idén ősztől új bázist épít a schwechati reptértől félórányi autóútra lévő szlovák fővárosban.
Kapcsolódó
A Ryanair is visszavesz az ausztriai jelenlétből utasforgalma 10-15 százaléka árán, bár közölték, hogy hosszú távon egymilliárd eurót fektetnének be Bécsben, cserébe a légi közlekedési adó eltörléséért – amire pozitív példaként közleményükben a magyar kormányt említették.
Budapest pozíciója stabil marad
A fapadosok mozgolódása ugyan már megszokott, és most a közvetlen környezetünkben zajlik, ám ez a budapesti reptér erős pozícióját nem veszélyezteti, sőt, erősíti. A magyar utazóközönség ebből profitálhat az őszi-téli szezonban – mondta az Economxnak Varga G. Gábor légiközlekedési szakértő.
Kiemelte: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – az adózási környezet, a kedvező reptéri árazás, illetve a profi, rugalmas szakmai irányítás következtében – továbbra is rendkívül versenyképes a régióban, ráadásul jóval nagyobb utasforgalmat bonyolít és több gépet állomásoztat, mint a szlovákiai légikikötő.
A fapadosok mostani lépésével versenyélénkítésről csak azért nem érdemes beszélni, mert a pozsonyi és a budapesti piacon is ugyanaz a két társaság a domináns szereplő – jegyezte meg.
Olcsóbb lesz a repülés és bővül a kínálat
A magyar utazók számára viszont kedvező, hogy jelentős kínálatbővülést hozhat a mozgolódás.
Ráadásul, bizonyos útvonalakon kedvezőbb árazásra kényszerülhetnek a versengő diszkont társaságok, vagyis olcsóbbak lehetnek a fapados járatokra kínált jegyek, jöhetnek különleges kedvezményes lehetőségek – emelte ki.
Mára megszokott, hogy Bécs és Budapest, illetve Pozsony között van átjárás az utasforgalomban, ez ezután is élénk marad.
Nem csak a magyarok repülnek Bécsből, mert onnan érhetők el bizonyos közvetlen járatok, de Nyugat-Európából is bőségesen érkeznek Budapestre azért, hogy távolabbi helyekre, akár valamelyik kínai városba utazzanak – jegyezte meg Varga G. Gábor.
Dinamikusan bővülünk
Megírtuk: jövő nyártól közvetlen repülőjárat indul Budapest és Toronto között, az Air Canada – amely jelenleg csak Bécsbe és Prágába repül a régióban – közvetlen járatot üzemeltet majd heti négy alkalommal, a legmodernebb Boeing 787-9 Dreamliner géppel.Ez egy újabb, gazdasági és turisztikai összefüggéseiben is fontos lépés a Budapest Airport hosszú távú járathálózatának bővítésében – mutatott rá a szakértő. Toronto az Air Canada legnagyobb csomóponti reptere, napi 1500 járatot üzemeltetnek 195 célállomásra. – Reméljük, az áraik is kedvezőek lesznek, mivel nem utolsósorban Toronto tágabb vonzáskörzetében él az egyik legnagyobb magyar diaszpóra – jegyezte meg.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Újra támad az Ipoly: két határút is eltűnt a víz alatt Nógrádban
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar