Hiába volt rendkívül megosztó az EU-nak az az elképzelése, hogy 2035-től nem lehet belső égésű motorral felszerelt autókat forgalmazni a tagországokban, mégis megszavazták. Miután azonban több náció is szembement a javaslattal, az EU meghátrált: mégis maradhatnak a belső égésű motorok, azzal a feltétellel, ha úgynevezett E-üzemanyaggal üzemelnek.

Azonban még ezzel sincsenek sokan kibékülve, legutóbb pedig a Stellantis elnöke ellenezte nyíltan a döntést. John Elkan ugyanis arról beszélt az iparág jövőjét illetően, hogy jelen állás szerint teljesíthetetlen a 2035-ös tiltás.

A Totalcar szemléje szerint a Stellantis elnöke úgy látlja, az EU-nak később is engednie kellene a belső égésű motoros autók forgalmazását abban az esetben, ha az egy plug-in vagy egy hatótávnövelő hibrid rendszer részét képzi.

Hozzátette, jobb megoldásnak tekinti az alternatív üzemanyagok használatát és a gyártási folyamatok dekarbonizációját, mivel az egyre szigorúbb szabályozások miatt a gyártók egyre keményebb környezetvédelmi kihívásokkal néznek szemben. Ehhez példaként hozta fel, hogy 2025 és 2029 között 15 százalékkal kell a gyártóknak csökkentenie a flottakibocsátás értékét.

Könnyen széteshet Európa második legnagyobb autógyártója

Egy ilyen forgatókönyvben az európai érdekeltségeket egy kínai gyártó vásárolhatná fel, míg az észak-amerikai márkák – köztük a Jeep és a Ram – önálló útra léphetnének a Stellantis egykori vezérigazgatója szerint.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.