Már második egymást követő évben csökkentek a pezsgőeladások, mivel az emberek szerte a világon nincsenek abban a hangulatban, hogy köszöntőket mondjanak. A Franciaország pezsgőszállítmánya tavaly közel 10 százalékkal, 271 millió palackra esett vissza, ami a második egymást követő éve mutat csökkenést, ez azt jelenti, hogy a fogyasztók belefáradtak az inflációba, és általánosan zord hangulat hatja át a világot – írta a CNN.

A Comité Champagne, amely több mint 16 000 bortermelőt és 320 pezsgőházatot képviselő kereskedelmi szövetség olyan rossz képet festett az iparágról, amely hasonló más alkoholos italok értékesítéséhez. Maxime Toubart, a szervezet társelnöke úgy fogalmazott,

„nincs idő ünneplésre, az infláció, a világ körüli konfliktusok, a gazdasági bizonytalanság és a politikai kivárás mellett a pezsgő néhány legnagyobb piacán”. 

A francia óriás, az LVMH először tavaly júliusban jelezte, hogy 2024 kemény év lesz a Champagne számára, mert már az év első felében 15 százalékos visszaesésről számolt be a pezsgő értékesítésében.

A pezsgő szorosan összefügg az ünnepléssel, a boldogsággal

– mondta Jean-Jacques Guiony, az LVMH pénzügyi igazgatója. Az LVMH gyártja más márkák mellett a Dom Pérignon, a Krug és a Veuve Clicquot-ot. A társaság tavaly befektetett a French Bloom nevű alkoholmentes habzóborba, amivel először léphetett be ebbe a kategóriába.

A Rémy Cointreau, a francia szeszesital-márka, amely a Leonardo DiCaprio által támogatott Champagne Telmont tulajdonosa, szintén nemrégiben közzétett egy pénzügyi jelentést, amely a vártnál meredekebb értékesítési visszaesést prognosztizált.

Kimegy a divatból az alkohol?

Érdekes tendenciára figyeltek fel a hagyományosan nagy sörivónak tekintett Hollandiában: egyre emelkedik az alkoholmentes vagy alacsony alkoholtartalmú sörök értékesítése. Erről itt tudhat meg többet >>>