16 000 munkahelyet szüntet meg a Nestlé, jelentette be Philipp Navratil vezérigazgató, miközben költségcsökkentésre és a befektetők bizalmának visszanyerésére törekszik – írta a Reuters.

A leépítés a Nestlé mintegy 277 000 alkalmazottjának 5,8 százalékát érinti. Navratil elmondta, hogy a Nestlé 2027 végére 2,5 milliárd frankról 3 milliárd svájci frankra (3,77 milliárd dollár) emelte költségmegtakarítási célját.

A Nestlé szeptemberben menesztette Laurent Freixe vezérigazgatót, miután titkos, romantikus kapcsolatot ápolt egy alkalmazottal. Ez már a második alkalom egy éven belül, hogy a svájci élelmiszeripari óriás vezérigazgatót váltott.

A KitKat csokoládék, Nespresso kávék és Maggi fűszerek svájci gyártója küzd azért, hogy fellendítse az eladásokat, mert a költségek emelkedtek, és az adósságszintek megugrottak, ami fokozta a befektetői nyomást.

A svájci vállalat fenntartja 2025-ös kilátásait. Azt mondták, hogy az árbevétel növekedése várhatóan javulni fog 2024-hez képest, és az alapul szolgáló kereskedelmi üzemi nyereségrátát 16 százalék vagy annál magasabb értéken prognosztizálták.

A negyedéves árbevétel-növekedést a kávé és az édességek árának emelkedése vezérelte, de a Nagy-Kína régió visszahúzta a növekedést. Anna Manz, a pénzügyi igazgató szerint a Nestlé túlságosan a kínai disztribúció fellendítésére koncentrált, és nem eleget a fogyasztói kereslet felkeltésére.

Hiába csökkent az értéke, mégis ez a világ legértékesebb élelmiszermárkája

A százas listán egyebek között 41 amerikai, 10 kínai, 9 olasz vállalat is szerepel. A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 4 százalékkal, 20 milliárd dollárra csökkent – áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján. Itt nézheti meg a felsorolást >>>