A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban a GfK és NIM intézet márciusra vonatkozóan végzett felmérése szerint. A GfK gazdaságkutató intézet és annak alapítója, a Nürnbergi Piaci Döntések Intézete (NIM) közösen végzett „GfK Consumer Climate powered by NIM" felmérésében

a márciusi fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 22,6 pontról 2,1 ponttal mínusz 24,7 pontra csökkent a várt mínusz 21,7 pont helyett.

A márciusi eredmény 2024 áprilisa óta a legalacsonyabb érték, és a tartós költségnyomást, a politikai bizonytalanságot és a fenyegető gyárbezárásokat tükrözi.

A jövedelmi várakozások 13 havi mélypontra süllyedtek, márciusban mínusz 5,4 pontra a februári mínusz 1,1 pontról. A vásárlási hajlandóság tovább gyengült, mínusz 11,1 pont lett mínusz 8,4 pont után. A megtakarítási hajlandóság 9,4 pontra emelkedett 8,2 pontról.

A 2025-ös, gazdaságilag továbbra is gyenge évvel kapcsolatos tartós aggodalmak ellenére a gazdasági várakozások javultak, a vonatkozó mutatószám plusz 1,2 pontra fordult mínusz 1,6 pontról.

A jelenlegi adatok nem mutatják a fogyasztói hangulat javulásának jeleit Németországban. A fogyasztói klíma a tavalyi év közepe óta alacsony szinten stagnál. A fogyasztók körében továbbra is nagy a bizonytalanság és hiányolják a tervezési biztonságot, foglalta össze a felmérés megállapításait Rolf Bürkl, a NIM fogyasztói szakértője.

Nagy sóhaj hallható a német választások után

A jelek szerint fellélegzett a piac a német választásokat követően. A befektetők örülnek a papírformának, de még várják a koalíciós tárgyalások eredményeit. Erről itt olvashat többet >>>