Ha teljesen leállna a Barátság kőolajvezeték,

az üzemanyagárak akár 10 százalékkal is emelkedhetnének Magyarországon

– mondta Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a legnagyobb kockázat azonban nem az ár, hanem az ellátásbiztonság, amelyet a diverzifikációval és a stratégiai tartalékokkal igyekeznek garantálni – írja az Index.

Hernádi Zsolt az ATV-nek elmondta, Magyarország számára a legfontosabb nem az ár, hanem a folyamatos ellátás biztosítása. A MOL vezérigazgatója hozzátette, hazánk 2027-re képes lesz más típusú kőolajokat is feldolgozni a Százhalombattai finomítóban, de ez nem jelenti azt, hogy át kell állni az orosz olajról. 

A költségek kapcsán kifejtette, ez a beruházás körülbelül 200 milliárd forintba kerül, és lehetővé teszi, hogy a finomító a jelenlegi 50 százalékos Brent-feldolgozási képesség helyett számos más olajtípust is kezelni tudjon.

Ha a Barátság-vezeték teljesen leállna, naponta mintegy 42 ezer tonna üzemanyagot kellene más módon beszerezni, ami körülbelül 800 vagon vagy 170 tartályautó szállítását jelentené

– hangsúlyozta Hernádi Zsolt.

Hernádi kiemelte, hogy Magyarország körülbelül 30 napnyi stratégiai kőolajtartalékkal rendelkezik, plusz további 45 napnyi üzemanyag-tartalékkal.