Komolyan megváltozik egy utasokkal teli, telepakolt csomagtartójú jármű viselkedése a megszokotthoz képest, ez különösen vészhelyzetben jelenthet komoly problémát - hívja fel a figyelmet  közlekedésbiztonsági videójában az MKIF

Hosszú útra készülve észrevétlenül változik meg az autó dinamikája: a megpakolt csomagtartóval több száz kiló pluszsúly kerül a hátsó tengelyre, és ez komolyan befolyásolhatja a vészhelyzetek kezelését is 

- mutat rá a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szakértője. Hozzáteszi: 

egy váratlan kormánymozdulat, hirtelen irányváltás – pláne nagy sebességnél – elég lehet ahhoz, hogy kibillenjen az autó hátulja,

még akkor is, ha az elektronika próbálja menteni a helyzetet. Márpedig váratlan helyzetek például egy autópályán bőven adódhatnak, kezdve az elterelésektől, a fékezésektől a hirtelen elénk vágó járművekig igen sok minden előfordulhat. Nyáron különösen zsúfoltak az utak, ilyenkor ez különösen jellemző.

A szakértő tippjei utazáshoz:
  • Indulás előtt ellenőrizzük a guminyomást megpakolt autó esetén is.
  • Ne vezessünk agresszíven, finom kormánymozdulatokkal reagáljunk a váratlan forgalmi helyzetekre.
  • Tartsunk jóval nagyobb követési távolságot.
  • Mindig használjuk a biztonsági övet – hátul is.
A MKIF munkatársai egyébként a videóban tesztelték is a biztonsági öv használatát. Tapasztalataik szerint mindössze 80 km/h-s sebességnél már hatalmasat rántott a biztonsági öv – de inkább a rántás, mintsem nagyobb baj legyen belőle - ajánlották.