Kibővített koncepcióval jelentek meg a magyar márkák szeptember 19-én a Milan Fashion Weeken, a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) szakmai támogatásával. A Budapest Select prezentáción a vendégek megismerhették a magyar divat- és design, illetve szépségipari termékeket és a következő generáció tehetségeit – olvasható a Magyar Divat & Design Ügynökség tájékoztatójában.
Az eseménynek a Casa degli Artisti művészeti központ adott otthont, ahol öt magyar divatmárka – Borbala, Cukovy, Kata Szegedi, Nanushka és Zsigmond – mutatta be legújabb, 2025-ös tavaszi-nyári kollekcióját. A Milánóban már korábban megjelent nagy hazai márkák mellett a feltörekvő tehetségek – Judit Bárány, Chokassy és Solaer - is tartottak prezentációt.
A Budapest Select Prezentáció részeként kiemelkedő formatervezők és művészek, köztük a &Famke, Anna Cserba, Balázs Veres, David Nemeth, az Error n' more, a Hora, Julia Nema, a Komonka, Meander, Mónika Üveges, Nora Szirmai, Petra Szondi, a sarakele studio, a Studio Arkitekter és az UTO munkái jelentek meg. A szépségipar területéről az Omorovicza luxuskozmetikai márka mutatkozott be.
Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztésért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztost, az MDDÜ vezérigazgatója szerint a Budapest Select Prezentáció szintlépés az eddigi milánói megjelenések sorában, amely alkalmat adott a divat és kreatívipari termékek szélesebb körű megismeréséhez. Mint mondta,
a jövőben is célunk, hogy az ágazatokon átívelő kollaborációkat ösztönözzük és az ehhez hasonló nemzetközi megjelenések útján növeljük a hazai márkák nemzetközi láthatóságát, ezzel elősegítve a külpiacra lépésüket, az exportképességük növelését.
Carlo Capasa, a CNMI elnöke személyesen tekintette meg magyar márkák szelekcióját. A vendégek között ismert influenszerek osztották meg követőikkel a magyar prezentációt.
Az eseményen nemzetközi és olasz magazinok, a Vogue Italia, az Elle Italia, az iO Donna és az NSS szerkesztői is részt vettek.
A hazai márkák a buyerek figyelmét is felkeltették: a Neiman Marcus és Bergdorf Goodman munkatársai mellett, a Hay Hay Fashion Concept Store, a Studiozeta és a Spazio Showroomok képviselői tekintették meg a kiállított darabokat – áll a közleményben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Bejelentés érkezett a SZÉP-kártyákról: őrült költési roham várható, az oka is kiderült
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Újabb sokk a bevásárlásnál: már ezek a kedvenceink is érintettek
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Itt a vége: négyszáz év után lehúzzák a rolót, nem lehet többé levelet feladni a postán
Borította az asztalt a patinás gyártó vezére: ebből a kategóriából teljesen eltüntetik a belső égésű motoros autókat