Deutsche Telekom német távközlési szolgáltató az idén az első helyet szerezte meg Európában a márkaértéket tekintve, második helyre szorítva vissza a tavaly listavezető Mercedes-Benz autógyártót a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összegzése szerint. A listán Európa 500 legértékesebb cége szerepel.

  • A Deutsche Telekom márkaértéke egy év alatt 17 százalékkal, 60,65 milliárd euróra emelkedett.
  • A második helyre szorult vissza a Mercedes-Benz 56,7 milliárd euró márkaértékkel, ami 8 százalékkal haladta meg a tavalyit.
  • A tavalyi negyedik helyről a harmadik helyre jött fel az ugyancsak német Allianz biztosító  (+19,6 százalék, 46,6 milliárd euró).    

A negyedik helyre csúszott vissza a brit Shell olajtársaság 46,47 milliárd euró márkaértékkel, amelyet a BMW (38,9 milliárd euró), a Porsche (35,43 milliárd euró), a Volkswagen (32,73 milliárd euró), a Louis Vuitton francia divatház (25,34 milliárd euró) és a kilencedik helyen az EY brit könyvvizsgáló (24,77 milliárd euró) követett.

Idén bekerült a tízes élbolyba a Nestlé svájci élelmiszer- és italgyártó, amely a német Siemens ipari konszernt szorította le a tizenegyedik helyre.

A Nespresso márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben egy év alatt, 245 százalékkal, 2,8 milliárd euróra és ezzel bekerült az 500-as klubba, rögtön a 219-ik helyre.

Brand Finance 500-as európai listáján márkaérték alapján 26,61 százalék német, 20,38 százalék francia, 17,82 százalék brit, 6,94 százalék svájci, 6,82 százalék olasz, 3,97 százalék svéd, 3,83 százalék spanyol, 3,24 százalék holland, 2,11 százalék orosz cég és 8,29 százalék egyéb országok vállalatai.