Négy légiutas-kísérő pert indított a Boing ellen, mert a 737 MAX 9 típusú repülőgépének ajtópanelje tavaly januárban kirobbant a helyéről – írta a Reuters. Külön perekben a múltbeli és jövőbeli gazdasági károkért követelnek kártérítést, fizikai és mentális sérülésekre, érzelmi gyötrelmekre és egyéb anyagi költségeikre hivatkozva.

Még 2024 január elején a felszállás után, csaknem 5 ezer méter magasságban szakadt ki a vészkijáratként szolgáló panel az Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9-ese Portlandből Kaliforniába tartó járatán. A gépen keletkezett jókora nyílást miatt hirtelen nyomáscsökkenés következett be, ami tárgyakat szippantott ki, de szerencsére személyi sérülés nem történt.

„Mind a négy légiutas-kísérő bátran viselkedett, az utasok biztonságát helyezte előtérbe, miközben ők maguk is veszélyben voltak” – mondta Tracy Brammeier, a felpereseket képviselő ügyvéd. „Teljes kártérítést érdemelnek ezért a traumáért, ami érte őket” – tette hozzá.

A kereseteket kedden nyújtották be a seattle-i King megyei legfelsőbb bíróságon, a Boeingot gondatlansággal vádolják, és azzal, hogy figyelmetlenek voltak a 737 MAX repülőgépek és alkatrészeik gyártása, értékesítése és javítása során.

„A Boeingnak tudnia kellett volna a 737 MAX repülőgépcsalád gyártása során fennálló minőségellenőrzési problémákról” – áll a beadványokban.

Elképesztő hibák: csak a szerencsén múlt, hogy nem történt tömegkatasztrófa

Laza csavarokat talált számos Boeing 737 Max 9-es repülőgépen az Alaska Airlines a január elején történt baleset miatt indított vizsgálaton. Erről itt írtunk többet >>>

Az incidens korábban kisebb válságba sodorta a repülőgépgyártót.

Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma arra kényszerült, hogy nyomozást indítson a vállalat ellen, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület (NTSB) a múlt hónapban kijelentette, hogy a Boeing nem biztosított megfelelő képzést, útmutatást és felügyeletet az incidens megelőzése érdekében.

A testület bírálta a Boeing biztonsági kultúráját és azt, hogy a gyártás során nem szereltek be négy kulcscsavart a panelbe, és azzal vádolta a Szövetségi Légügyi Hivatalt (FAA), hogy nem volt hatékony a felügyelete.