„Abban nincs vita, hogy változásra van szükség Magyarországon”, a következő választáson a káosz és a stabilitás között kell dönteni. Erről is beszélt Lázár János tegnap esti online fórumán. 

Az építési és közlekedési miniszter szerint

az ország félkész állapotban van, szemben Orbán Viktor 75 százalékos értékelésével.

Mint felsorolta, 2010 óta 91 kórház újult meg a 163-ból, miközben 2000 kilométer új autópálya és autóút épült, de a vasúti fejlesztésekre nem jutott elegendő forrás – írta az Index.

Lázár János kérdésekre válaszolt, ezekből kiderült:

  • nincs kastélya, mindössze egy vendégházban van tulajdonrésze Batidán. Elmondása szerint harminc év munkájával 180–200 hektár termőföldet vásárolt. „Húsz éves korom óta dolgozom intenzíven, és ha pénzem van, abból földet vásárolok” – fogalmazott.
  • Az MNB-alapítványok vagyonvesztéséről szólva leszögezte: „a Fidesznek az az érdeke, hogy ne elhallgassák az ügyet, hanem épp ellenkezőleg, minél hamarabb kiderüljön az igazság, a bűnösök börtönbe menjenek, a rendőrség és az ügyészség pedig haladjon”. Matolcsy György személyes teljesítményét pozitívan értékelte, de az alapítványi vagyon kezelését túlzásnak nevezte.
  • Az épülő Budapest–Belgrád-vasútvonal beruházását nemzetstratégiai jelentőségűnek nevezte, amelynek magyar szakasza november végére készülhet el. A köveket Orbán Győző vállalkozásától rendelik, mert szerinte az minőségi alapanyagot biztosít. „Ha nekem választanom kell, hogy a drága külföldi vagy a sokkal olcsóbb magyar legyen a beszállító, akkor Orbán Győző ide vagy oda, de a magyarok mellett fogunk dönteni.”
  • A kínai motorvonat-beszerzés szerinte a legkedvezőbb ajánlat volt, de nem tartja magát Kína-párti politikusnak, a Nyugat mellett voksolna, ha választani kellene.
  • Debrecen fejlesztéséről elmondta, hogy a kormány célja a város regionális központtá tétele, de ez nem történhet a helyiek akarata ellenében. „A debreceniek ellenében nem akarjuk a várost fejleszteni, nem akarjuk odavinni a munkásokat, ha ők nem akarják” – hangsúlyozta.

Lázár szerint ez így nem mehet tovább! Vagy mégis?

Az építési és közlekedési miniszter júniusban a Siemens hibáit okolta a balatoni vasútvonal összeomlásáért, és behajtást, szigorú elszámoltatást ígért. Ehhez képest a MÁV a vizsgálat után mégis szorosabb együttműködésre lépett a német vállalattal.