A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) társadalmi egyeztetésre bocsátott új rendelettervezete szerint
a kormány több közlekedésfejlesztési beruházást emelne kiemelt státuszba a gyorsabb megvalósulás érdekében.
Kapcsolódó
A dokumentumból kiderül, hogy a kabinet több új út- és vasútfejlesztést is a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű projektek közé sorolna, ezzel leegyszerűsítve az engedélyeztetést és gyorsítva a kivitelezést.
A Portfolio cikke szerint a tervezet legfontosabb újdonságai a listára most először felkerülő fejlesztések:
- A 77-es főút korszerűsítése Monostorapáti és Lesencetomaj között, amelyet párhuzamos kerékpárút is kísérne.
- Debrecenben több helyszínen terveznek útfejlesztést: a Kassai úti szakasz korszerűsítése mellett bővülne a Homokkerti felüljáró környéki hálózat is.
- Szintén újdonság az Adonyt délről elkerülő út, valamint a szekszárdi elkerülő második és harmadik üteme.
- Fejlesztenék az M0-s körgyűrű halászteleki lehajtóját, a dunakeszi Auchan melletti körforgalmat, illetve több főúti csomópontot vidéki városokban és településeken. Ezek a beavatkozások jellemzően körforgalommá alakítást, sávbővítést vagy a csatlakozások átszervezését jelentik.
- A vasúti projektek közül kiemelkedik egy országos útátjáró-fejlesztési program, amely a MÁV és a GySEV hálózatát egyaránt érintené. Emellett három kelet-magyarországi vonal (Debrecen-Nagykereki, Sáránd-Létavértes, Nyíregyháza-Nyírbátor) fejlesztését is kiemelt beruházássá nyilvánítanák. Ezek várhatóan pályakorszerűsítést, biztosítóberendezések fejlesztését vagy állomásépületek átalakítását foglalják majd magukban.
- Ugyanakkor kikerülne a kiemelt beruházások közül a Rétság és Balassagyarmat közötti főúti szakasz. A tervezet ehhez nem fűz indoklást, így nem világos, hogy a projekt lekerül a napirendről, vagy más formában folytatódik.
A lap megjegyzi: a kiemelt státusz nem jelent automatikus pénzügyi forrást, viszont lényegesen leegyszerűsíti a közigazgatási eljárásokat, kevesebb engedélyezési körrel, gyorsabb ügyintézéssel és centralizált hatósági eljárással. A kormány vélhetően ezzel próbálja felgyorsítani az út- és vasútépítési programokat, különösen a vidéki térségekben, ahogy az már korábban is jellemző volt a választások előtti években.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Letétbe helyezi több mint 6 milliárd forint értékű gyűjteményét az MNB
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van