Nagy Bálint a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által szervezett eseményen közölte, a koncepció célja, hogy újragondolják a magyar mobilitási rendszert és abban főszerepet adjanak a kötöttpályás közlekedésnek. Kiemelte, hogy ezek megújításához elsősorban kiszámíthatóságra van szükség a pénzügyekben.
Ehhez új alapokra kell helyezni a MÁV-Volán csoport finanszírozását és abban ki kell alakítani egy új, piaci finanszírozási lábat is. Erre azért van szükség, mert olyan nagyságrendű a magyar vasút fejlesztésének forrásigénye, amely még az uniós források megérkezése esetén is túlmutat a nemzeti költségvetés lehetőségein. Ezért külső forrásokat, alternatív finanszírozási lehetőségeket kell beazonosítani és bevonzani
– fejtette ki.
Az államtitkár jelezte: „a régi rendszerbe nem öntünk új pénzt".
Ez azt jelenti, hogy a MÁV-Volán csoportnak egyebek mellett a szervezeti felépítésében, hatékonyságában, irányításában és mindennapi működésében is gyökeresen meg kell újulnia ahhoz, hogy alkalmas legyen a fejlesztési források fogadására és felhasználására – mondta.
Közölte,
a MÁV-Volán csoport átalakításával egy olyan céget akarnak létrehozni, amely gazdasági és társadalmi értelemben is képes mozgásban tartani Magyarországot.
Nagy Bálint elmondta, a vasútfejlesztési koncepció kiterjed az árufuvarozás mellett arra is, hogyan tud csatlakozni az ország a Közép-Európában kiépülő nagysebességű hálózathoz. Ezen felül azt is tartalmazza, hogyan teszik 21. századivá a magyar vasúttársaság járműparkját. Utóbbi azért is szükséges, mert a magyar kötöttpályás infrastruktúra és a gördülőállomány nagy része „mára elérte a nyugdíjkorhatárát".
Ezt a folyamatot olyan előre nem látható külső körülmények súlyosbították, mint a világjárvány, az ukrajnai háború, energiaválság és a történelmi mértékű iparági infláció és az uniós pénzek hiánya
– tette hozzá az államtitkár.
Úgy vélte, hogy Magyarországon a vasút életét tekintve a nehézségek jelentős része külső okokra vezethető vissza vagy a múltból örökölt. Ebből azonban ki kell metszeni Palkovics László miniszterségét, mert ekkor újították fel a székesfehérvári és az esztergomi vasútvonalakat és szerezték be a FLIRT és a KISS motorvonatokat – mondta Nagy Bálint.
Vitézy beleszállt Lázárba: milliárdokért készült tervek mennek a kukába
Egész egyszerűen lemondott a szaktárca a budapesti vasúti hálózat kapacitásbővítéséről, versenyképességének javításáról - írta a közlekedésért felelős korábbi államtitkár. Kapkodó komolytalanságról is beszél. Bővebben >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Ebbe a hírbe remegett bele a Karmelita legutóbb, drámai igazolást kapott a kormány egy gazdasági kérdésben

Durvul a keleti nyitás: ez a magyar város lesz a kínaiak központja

Nagy fordulat jön a rendelőkben: négymillió forint pluszt kaphatnak a háziorvosok

Pont ez a gép repült el a paksi atomerőmű felett – most már tudjuk, mi történt utána

Az új KRESZ betiltja a zenehallgatást

Megy a boksz a Körszálló lebontása körül, de már látszik, mit akarnak Garancsiék

Óbuda tajtékzik, megbénul a környék közlekedése

Megszólalt a MÁV vezér: hadrendbe állítják a mentővonatokat

Várva várt újítást vezet be a Lidl, komoly problémát old meg
