Az ázsiai piacokra szakosodott GMT pénzügyi elemző intézet szakértőinek gyanúja szerint
a BYD elérheti azt a beszállítóinál, hogy „besegítsenek” a cég finanszírozásába.
Kapcsolódó
Ez két formát ölthet:
- a beszállító egy díj megfizetésével elérheti, hogy még a lejárat előtt kifizessék a számláit;
- gyakoribb esetben pedig a beszállító hajlandó jóval hosszabb fizetési határidővel kiállítani a számlákat, ezzel gyakorlatilag hitelezve a céget.
Ez azért érheti meg a beszállítóknak, mert ők maguk is fel tudnak venni hitelt, a BYD felé fennálló követeléseiket biztosítéknak használva - írja privatbankar.hu.
Bár a BYD által alkalmazott beszállítói lánc-finanszírozás nem illegális, a gyakorlat átláthatatlan és kockázatos, mivel a beszállítók akár több hónapos fizetési haladékokat kapnak, ami megnöveli a cég pénzügyi kockázatait.
A hongkongi GMT Research elemzése úgy fogalmaz:
úgy tűnik, a BYD rászokott a beszállítói lánc-finanszírozásra.
A GMT elemzői szerint a BYD az elmúlt években 275 napra növelte a kifizetési határidőket, ami az autóiparban szokatlanul hosszú. A cég nemcsak a nyugati befektetők bizalmát veszélyezteti, hanem a beszállítói is kiszolgáltatott helyzetbe kerülhetnek, ha a piac váratlanul megtorpan.
A BYD ezzel a módszerrel hatalmas rejtett adósságokat halmozott fel, amelyek nagysága jelentősen meghaladja a cég által nyilvánosságra hozott adósságállományt.
Az elemzés szerint a vállalat valós nettó adóssága 323 milliárd jüanra, vagyis több mint 17 ezer milliárd forintra rúghat. A BYD a beszállítói lánc felé felhalmozott adósságokból finanszírozza működését, amit az elemzők könyvelési trükknek tekintenek, mivel ez nehezíti a vállalat valódi pénzügyi helyzetének megítélését.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Meggyilkolnák Zelenszkijt - előkerült a legsötétebb terv

Financial Times: Engedett a magyaroknak Brüsszel, csak ne blokkoljanak
Olyan mélyütést kaphat ezzel a magyar ipar, hogy az tényleg beteheti a kaput

Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása folytatódik
Orbán Viktor: Nem fordítunk hátat az Uniónak, hanem szembe megyünk vele

Rogánt váltva Lázár új gazdaként lefejezte az útdíjbevételekért felelős céget

Musk nagy bejelentése: indul a Mars-expedíció

Orbán után költözik a Belügyminisztérium

Őrjöng a Starbucks, 50 millió dolláros kártérítést akarnak a nyakába varrni
