Több fintech megoldás után ezúttal egy insurtech szolgáltatással teszi egyszerűbbé a pénzügyek intézését az Erste. A pénzintézet repülőjárat-késésbiztosításával az ügyfelek 16 ezer forint szabadon felhasználható kompenzációt kapnak azonnal, ha a gépük hatvan percnél többet késik. A késést nem kell bejelenteni, nincs szükség a légitársaságoktól körülményesen beszerezhető igazolásokra, az ügyintézés és a szabadon felhasználható kompenzáció kifizetése teljesen automatikus, a pénz azonnal a számlánkon van.

„Hiszünk benne, hogy a legújabb digitalizációs megoldásokkal hozzá tudunk járulni ügyfeleink pénzügyi egészségének megőrzéséhez” – mondta Bek-Balla László, az Erste Digitális és Contact Center vezetője.

Kiemelte: az Erste így a fintech és insurtech megoldások újszerűségét a hagyományos bankolás megbízhatóságával kombinálja.

Az európai légi közlekedés biztonságáért felelős Eurocontrol adatai alapján a légitársaságok nehezen veszik fel újra a koronavírus-járvány előtti tempót. A statisztikák szerint az európai légtérben közlekedő járatok 2023-ban gyakrabban és összességében többet késtek, mint 2019-ben.

A csúcsidőszakot jelentő július-augusztusban például minden harmadik gép a tervezettnél később indult. Az adatokból kiderül: a pontatlanul közlekedő repülők átlagosan több mint egy óra késéssel szálltak fel.

Digitális megoldás

Az Erste legújabb szolgáltatását, a repülőjárat-késésbiztosítást a bank digitális platformján, a George-on keresztül lehet megkötni, a járat indulása előtt legkorábban 180, legkésőbb hét nappal, az adott járatra érvényes repülőjegy birtokában.

Biztosítást azok az Erste ügyfelek köthetnek, akik lakossági forintszámlát vezetnek a banknál, ugyanakkor egy szerződő maga mellett akár további három útitársára is köthet biztosítást, így a család vagy a baráti társaság minden, együtt utazó tagja után (négy főig) jár a fejenként 16 ezer forint az egy órát meghaladó járatkésések esetében.

A biztosítás díja utasonként és alkalmanként 1 990 forint.