Első körben már hétfőn tárgyalják bizottsági ülésen, a Fővárosi Közgyűlés pedig március végén dönthet BKK-jegyek árának emeléséről, amely ellentételezése lenne különböző fejlesztéseknek.
A BKK számításai szerint egy átlagosan 10 százalékos - eseti és napijegyekre vonatkozó - áremelés évente 880 millió forintos bevételnövekedést eredményezne
Kapcsolódó
a jegyáremelést idén júniustól kellene meglépni.
A cég összehasonlításul azt is közölte, hogy
egy vonaljegy jelenleg 450 forint, ennek 50 forintos áremelésével (10 százalék) a budapesti jegyár még mindig jelentősen alatta marad az európai átlagnak, Prága mellé kerülnénk.
Bukarestben egyébként 0,6 euró egy jegy, Párgában 1,2 euró, míg például Bécsben 2,4 euró, Párizsban 2,5 euró, Stockholmban pedig 3,7 euró.
A Népszava által ismertetett javaslat szerint a BKK az idei évre nem túl ambiciózusan 0,7 százalékos teljesítménynövekedést tervez, nem függetlenül attól, hogy alig 500 millió forintos keretük van a fejlesztésekre, de azt is jelezték, hogy ebből nem futja a közgyűlés által tervbe vett bővítésekre.
- A 100E buszjárat forgalma az idén várhatóan 15 százalékkal növekszik, ez a járatsűrítéssel még kiszolgálható, de eléri a kapacitás határát.
- Ha a közgyűlés döntése nyomán a bérletesek kedvezményt kapnak, akkor együtt már 35 százalékos növekedésre lehet számítani.
Ezt pedig csak a Deák téri végállomással nem szolgálható ki, így a Nyugati pályaudvarig meghosszabbítanák a vonalat. Ehhez 11 új buszra lenne szükség, amelyeket 2026 végére állíthatnak forgalomba. Addig átmeneti megoldásként a jelenlegi járműállományt szerveznék át.
A 100E járaton a 35 százalékos utasszám-növekedés és az útvonal meghosszabbítása évente 1,4 milliárd forinttal növeli a BKK kiadásait. A bérleteseknek nyújtandó kedvezmény - két vonaljegy áráért válthatnának kiegészítő jegyet - további 370 millió forint mínuszt jelent.
Ezt reptéri busz jegyárának 2200 forintról 2500 forintra emelésével pótolná a BKK.
Mint írják, ez főleg a külföldieket érinti, hiszen a járatot 80 százalékban ők használják. A megnövekedett forgalom és az emelés cirka 1 milliárdos pluszt hoz. A változásokat 2026 januárjától vezetné be a cég.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Letétbe helyezi több mint 6 milliárd forint értékű gyűjteményét az MNB
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van