Első körben már hétfőn tárgyalják bizottsági ülésen, a Fővárosi Közgyűlés pedig március végén dönthet BKK-jegyek árának emeléséről, amely ellentételezése lenne különböző fejlesztéseknek.
A BKK számításai szerint egy átlagosan 10 százalékos - eseti és napijegyekre vonatkozó - áremelés évente 880 millió forintos bevételnövekedést eredményezne
Kapcsolódó
a jegyáremelést idén júniustól kellene meglépni.
A cég összehasonlításul azt is közölte, hogy
egy vonaljegy jelenleg 450 forint, ennek 50 forintos áremelésével (10 százalék) a budapesti jegyár még mindig jelentősen alatta marad az európai átlagnak, Prága mellé kerülnénk.
Bukarestben egyébként 0,6 euró egy jegy, Párgában 1,2 euró, míg például Bécsben 2,4 euró, Párizsban 2,5 euró, Stockholmban pedig 3,7 euró.
A Népszava által ismertetett javaslat szerint a BKK az idei évre nem túl ambiciózusan 0,7 százalékos teljesítménynövekedést tervez, nem függetlenül attól, hogy alig 500 millió forintos keretük van a fejlesztésekre, de azt is jelezték, hogy ebből nem futja a közgyűlés által tervbe vett bővítésekre.
- A 100E buszjárat forgalma az idén várhatóan 15 százalékkal növekszik, ez a járatsűrítéssel még kiszolgálható, de eléri a kapacitás határát.
- Ha a közgyűlés döntése nyomán a bérletesek kedvezményt kapnak, akkor együtt már 35 százalékos növekedésre lehet számítani.
Ezt pedig csak a Deák téri végállomással nem szolgálható ki, így a Nyugati pályaudvarig meghosszabbítanák a vonalat. Ehhez 11 új buszra lenne szükség, amelyeket 2026 végére állíthatnak forgalomba. Addig átmeneti megoldásként a jelenlegi járműállományt szerveznék át.
A 100E járaton a 35 százalékos utasszám-növekedés és az útvonal meghosszabbítása évente 1,4 milliárd forinttal növeli a BKK kiadásait. A bérleteseknek nyújtandó kedvezmény - két vonaljegy áráért válthatnának kiegészítő jegyet - további 370 millió forint mínuszt jelent.
Ezt reptéri busz jegyárának 2200 forintról 2500 forintra emelésével pótolná a BKK.
Mint írják, ez főleg a külföldieket érinti, hiszen a járatot 80 százalékban ők használják. A megnövekedett forgalom és az emelés cirka 1 milliárdos pluszt hoz. A változásokat 2026 januárjától vezetné be a cég.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Dühöngenek a fuvarozók a Hősök terén, ahova Lázár Jánost is várják
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Útra keltek a fuvarozók: elesett a pálya a több ezresre bővülő tüntetés miatt, Lázár tárcája továbbra is értetlenül áll
Robbantás Moszkvában, káosz Budapesten
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal