A kormány által bevezetett extraprofitadót leghangosabban kritizáló légitársaság annak ellenére hozott ilyen jó eredményt, hogy üzemeltetési költségei 24 százalékkal 11,38 milliárd euróra rúgtak, amiből az üzemanyagköltség 32 százalékkal 5,14 milliárd euróra emelkedett. Mégis, míg a Ryanair a 2024. március 31-ig tartó pénzügyi évet 1,92 milliárd eurós adózott jövedelemmel zárta, addig a Wizz Air 350–370 milliós tartományra számít. Egy utasra levetítve 49,8 eurós viteldíjjal operáltak. A viteldíj-bevétel 21, a plusz szolgáltatások és termékek eladása révén elért bevétel 3 százalékkal növekedett. 

Ugyanakkor a Boeing késései miatt a vártnál kevesebb, 146 darab 737 MAX teljesített szolgálatot. A Wizz Air-hez hasonlóan a Ryanair is bővítéseket tervez a jövőre nézve: 584 gépből álló flottájában új generációs gépeik számát július végéig 158-ra, november végére 181-re tervezik növelni. 

Wizz Air-vezér: „Nem toltuk rá az inflációt a fogyasztókra”

Néhány éven belül nemcsak a repülőgépflottát, de a munkavállalók számát is több mint duplájára emelik - mondta Váradi József. Az is kiderült, miként szemlélik a budapesti repülőgép visszavásárlására tett kormányzati lépéseket. >>>

Ami az idei nyári csúcsszezont illeti, a viteldíjak a kapacitásproblémák ellenére csak kis mértékben növekednek majd a tavalyi azonos időszak szintjéhez képest a vállalat előrejelzései szerin, a 2024 április elejétől 2025 március végéig tartó pénzügyi évben pedig várhatóan 198-200 millió utas utaztatásával számolnak. Míg a Wizz Air a 2032-es évre 170 milliós utassal számol, addig a Ryanair 737-esre vonatkozó masszív rendelésállománya elősegítheti, hogy a 2034-es évben az ír légitársaság utasainak száma 300 millióra nőjön

A Ryanair az idei pénzügyi évre nem tett közzé pontos eredményvárakozást egyelőre a változó geopolitikai helyzetre hivatkozva.