Júniusban is folytatódott a hazai használtautó-piac fokozatos átrendeződése. Az árak tovább drágultak, miközben az eddiginél több elektromos autó bukkant fel a járműkínálatban – derül ki a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közös statisztikai kiadványából.
Az adatok szerint 2025 júniusában a meghirdetett autók átlagos kínálati ára 5,4 millió forint volt, ez körülbelül 200 ezer forintos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A hirdetések 40,2 százaléka a 2,5 millió forint alatti kategóriába tartozott, 26,4 százalék a 2,5–5 millió forintos sávban jelent meg, 20,5 százalék pedig 5 és 10 millió forint közé esett. A 10 millió feletti autók aránya mindössze 12,9 százalék volt.
Meghajtás
Az adatok nemcsak az árakról, hanem a kínálat szerkezetéről is pontos képet festenek.
A hirdetett járművek fele benzinmeghajtású, míg 41,6 százalékuk dízelmotorral szerelt. Az alternatív hajtások súlya ugyan még mindig kisebb, de növekvő: elektromos autóból 5 százalék, hibridből pedig 3,7 százalék szerepelt a kínálatban.
A legnagyobb bővülést az elektromos kategória produkálta: éves szinten 34,3 százalékkal nőtt a kínálatuk.
Érdekesség, hogy a hibridek kínálata az elmúlt egy évben nem nőtt, hanem épp ellenkezőleg: 3,8 százalékkal csökkent. A benzin- és dízelautók aránya ezzel szemben enyhén emelkedett – előbbiek kínálata 5,6, utóbbiaké 7,6 százalékkal bővült egy év alatt.
Életkor és kilométer
A különböző hajtású autók életkora és használtsága között jelentős a különbség.
A benzines autók átlagosan 14,1 évesek, míg a dízelek 12,3 évesek. Utóbbiak viszont jóval többet futottak: a dízel járművek átlagos futásteljesítménye 222 ezer kilométer, a benzineseké pedig 157 ezer kilométer – vagyis több mint 40 százalékos eltérés látszik.
Ez a használati szokásokat is tükrözi, hiszen a dízel autókat jellemzően hosszabb utakra, intenzívebb igénybevételre használják.
Népszerűség
A leggyakrabban hirdetett márkák élén továbbra is a Volkswagen, a BMW és az Opel állnak. Ezeket évek óta stabil kereslet jellemzi, nem véletlen, hogy a sorrend alig változott 2024 júniusa óta. A 10-es listán a legalacsonyabb átlagéletkora a Skodának (10,5 év), míg a legmagasabb a Suzukinak (15,1 év) volt júniusban. A 2024. júniusi adatokhoz képest egyedül a Suzuki életkora csökkent 0,3 évvel. A legnagyobb mértékű emelkedés pedig a BMW esetén következett be, amelynek átlagéletkora 0,5 évvel nőtt.
Árak
A statisztikai elemzésből az is kiderül, hogy milyen tényezők befolyásolják az autók kínálati árát. Az egyik legfontosabb az állapot:
egy újszerű autó átlagosan 26,4, egy kitűnő állapotú pedig 24,7 százalékkal drágább, mint egy normál állapotú.
A sérült járművek ára ezzel szemben átlagosan 58,6 százalékkal alacsonyabb. Emellett
minden 1000 megtett kilométer 0,2 százalékkal csökkenti az árat.
Ugyanakkor a teljesítmény és a motor növekvő mérete drágító hatású: 10 kW többlettel 3,8 százalékos, 100 cm³-rel pedig 3,3 százalékos árnövekedés figyelhető meg.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!