Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul – írja közleményében a GVH, aki arról tájékoztatott, hogy a Wizz Air Hungary Zrt. a honlapján 2022. december és 2023. május között elhallgatta azt a jelentős információt, hogy a retúrjeggyel rendelkező, és visszafelé utazó utasok nem tudják elvégezni az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva, a honlap mobiltelefonos nézetének sajátosságai miatt.

Ezért az érintett fogyasztóknak később reptéri utasfelvételi díjat (40 EUR) kellett fizetniük.

A nemzeti versenyhatóság 2022 októberében átfogó gyorselemzés keretében megvizsgálta, hogy a Magyarországon elérhető légitársaságok – ideértve a fapados szolgáltatókat – honlapjai, illetve a hazánkban népszerű jegyár-összehasonlító weboldalak alkalmaznak-e úgynevezett sötét mintázatokat a jegyeladási és reklámgyakorlatuk során.

A GVH már akkor felhívta a figyelmet arra, hogy indokolt esetben versenyfelügyeleti eljárások keretében is vizsgálja majd a piacon a tisztességes verseny szabályainak érvényesülését.

A hivatal az ügyindítás miatt ismét felhívja a légitársaságok figyelmét arra, hogy a jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé, valamint könnyen érthetően és értelmezhetően fogalmazzák meg azokat a fogyasztók számára.

A tavalyi nyári szezonban Magyarországról közel 3 millió utas lépett a Wizz Air fedélzetére. A társaság bejelentette nyári menetrendjét, egyben azt ígéri, hogy közel 4 millió ülőhelyet biztosít majd a budapesti és debreceni útvonalain.

Reagált a Wizz Air az eljárás hírére

A Gazdasági Versenyhivatal eljárására a diszkont légitársaság úgy reagált, hogy a vállalat mindent megtesz az utasok transzparens tájékoztatása, valamint a szolgáltatásai folyamatos fejlesztése érdekében. Kiemelik, hogy az említett technikai problémát már jóval korábban elhárították, amiről a GVH-t is tájékoztatták, akit mindenben segít a vállalat annak érdekében, hogy a vizsgálat sikeresen lefolyjon.