Közzétette az Igazságügyi Minisztérium a 2024-re tervezett fogyasztóvédelmi ellenőrzési programját. A 2024-es évre meghirdetett 29 pontból álló ellenőrzési listából látható, hogy fókuszban maradnak a webshopok, a szavatosság és a jótállás, az építési termékek és a specifikus élelmiszerek.

Felkerültek a betervezett ellenőrzések közé

  • az autósboltok,
  • a kertészeti gépeket, a lakkokat és festékeket,
  • valamint a fűszerpaprikát árusító üzletek is.
  • Jövőre is vizsgálják a fogyasztóvédelmi hatóságok például a veszélyes termékeket,
  • az online kereskedelmet,
  • de a játékokat,
  • univerzális akkumulátortöltőket is.  

„A 2023-as év több új fogyasztóvédelmi szabályt és számos módosítást hozott, amelyeket az érintett vállalkozásoknak jövőre már alkalmazniuk kell. A megfelelés elmaradása 2024-ben a bírságrendszer reformja miatt ráadásul jóval magasabb büntetéseket vonhat majd maga után, mint amelyeket az idén tapasztalhattak a mulasztó cégek. A hagyományosan szigorú hazai fogyasztóvédelmi hatósági elvárásoknak csak a jól felkészült cégek tudnak majd megfelelni. A digitális fogyasztóvédelem, a gyermekek és családok védelme pedig, ahogyan a termékbiztonság is a prioritások között marad” – hangsúlyozta Dr. Nagy Andrea Magdolna a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi praxisának vezető ügyvédje.  

2024-ben az ellenőrzések ismételten kiterjednek a gyermekeket és a fiatalkorúakat védő fogyasztóvédelmi rendelkezések betartására is. Emellett hatósági célkeresztben lesznek

a szezonálisan kapható textiltermékek, a játszótéri eszközök és a szórakoztatási célú berendezések és a dohánytermék is. Az állatfelszerelési termékeket gyártók és forgalmazók, az adattörlő címkék, a tiltott BMHCA tartalmú kozmetikumok, a játszótéri eszközök és a lítium akkumulátorral működő villamossági termékek szintén komoly vizsgálatokra számíthatnak.

Dr. Nagy Andrea Magdolna arra is felhívta a figyelmet, hogy ismételten ellenőrzik majd, hogy a cégek pontos tájékoztatást adnak-e a szavatosságról, jótállásról, és megtévesztik-e a vásárlóikat az online térben közreadott kereskedelmi kommunikáció során.