Nem kell filmőrültnek lennünk ahhoz, hogy tudjuk, mit takar a Barbenheimer kifejezés; ugyanis 2023 nyarán egy példátlan jelenség ütötte fel a fejét az interneten, amibe még az is belebotlott, aki nem úgy várja a csütörtöki mozipremiereket, mint a Mikulást a gyerekek.

Egy film akkor lehet igazán sikeres, ha a híre eljut az emberekhez. A remek szakembereken kívül az Oscar-gálán lehet, hogy ideje volna a filmkampányokat is díjazni. Amennyiben ez a kategória már létezne, az idei díjátadón rögtön két produkció vehetné át az aranyszobrot egy példátlan kollaborációért – írja a Media Future.

A Barbenheimer ékes példája annak, hogyan lehet két radikálisan eltérő tartalmú film egyidejű megjelenéséből valódi marketingbombát fejleszteni a közösségi média hathatós segítségével. Létrehozták a Barbie AI szelfi generátort, lehetővé tették, hogy a felhasználók aktívan kapcsolódjanak a termékhez.

A Warner Bros. pedig úgy használta a rózsaszínt, mintha ezt az árnyalatot használták volna először. A filmes termékek garmadája is rásegített az előzetes várakozások felfokozásához.

A Universal a rendező és a színészek kaliberére támaszkodott, velük készült interjúkkal, kulisszák mögötti videókkal és izgalmas filmplakátokkal hozták be a köztudatba az Oppenheimer monumentális produkcióját. Az egész Barbenheimer-jelenség köré épített humor nem a véres rivalizálást erősítette, hanem azt bizonyította, hogy az átgondolt marketing miként képes mindkét film vonzerejét növelni.

Lenyomhatja a mobiltelefon a zsebünkben a mozit?

Az NMHH jelentéséből pontos képet kaphatunk arról, hogy miként áll mozihoz a magyar lakosság. A 22 milliárdos bevétel tavaly igazán jó eredménynek számít. Így áll most a médiafogyasztók figyelméért folytatott verseny.