A Nemzetgazdasági Minisztérium delegációjának berlini látogatása keretében tárgyalt kedden Nagy Márton és Robert Habeck német gazdasági és klímaügyi miniszter.
Hétfőn pedig Florian Toncar pénzügyminisztériumi parlamenti államtitkárral és Heiko Thoms nemzetközi pénzügyekért és Európa-politikáért felelős államtitkárral is konzultált a magyar nemzetgazdasági miniszter – írja az Index.
Az egyeztetések középpontjában a német gazdaság versenyképességének a kérdése állt, különös tekintettel az autóipar előtt álló kihívásokra.
Németország jelentősége
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint Németország kiemelt jelentőséggel bír a magyar gazdaság számára, hiszen tavaly hazánk elsőszámú kereskedelmi partnere volt.
A német gazdasági szereplőkkel való kereskedelem tette ki a teljes külkereskedelem 24 százalékát.
A befektetések piacán is kiemelt szerep jutott a németeknek, 2022-ben 18,7 milliárd eurora rúgott a német közvetlen tőkebefektetések mértéke, ami a teljes magyar FDI-állomány 18,6 százaléka.
Az idei évre eredetileg tervezett 4 százalékos gyarapodás helyett 2-3 százalékos növekedéssel számol 2024-re az Orbán-kormány. A nemzetgazdasági miniszter kiemelte, hogy azért változtak meg a kormánykilátásai, mert az exportadatok cáfolták a német gazdaság növekedésével kapcsolatos kormányzati várakozásokat.
Elektromos autóipar – versenyképes zöld Európa
Nagy Márton szerint vártnál mérsékeltebb növekedés oka jelentős részben a német járműipar gyengélkedésének köszönhető.
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye hangsúlyozta, hogy az idei magyar uniós elnökség kiemelt prioritása lesz az európai gazdaság versenyképességének az elősegítése, kiváltképp az elektromos járműgyártás támogatása.
A Nemzetgazdasági Minisztérium fontosnak tartja a belső égésű motorok tiltásával kapcsolatos 2035-ös céldátumnak a 2025-os adatok fényében való felülvizsgálatát.
A magyar zöld átalakulás
Nagy Márton szerint a magyar kormány időben reagált a zöld átalakulás követelte változásokra. Több mint 16 milliárd euro értékben 21 beruházás indult az elektromosautó-gyártás területén. Az akkumulátor- és járműkivitel adja az ország exportjának közel 25 százalékát, ebből akkumulátorexport GDP-arányosan önmagában meghaladja a teljes kivitel 5 százalékát.
Elárasztották a magyar utakat az elektromos autók
A komplett zöld flotta ezzel 2020 elejéhez képest már több mint ötszörösére, a leginkább környezetbarát járműpark pedig majdnem a hétszeresére nőtt az országban.Ha érdeklik a részletekKövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Sorsdöntő európai csúcstalálkozó jön: Macron, Zelenszkij, Starmer és Merz Londonba siet
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Hihetetlen módszerekkel csalnak a tanulók a forgalmi vizsgán, majd veszélyeztetik a forgalmat az utakon