Kétszázszor több telefonhívás, ezerkétszázszor több adathasználat – ezek jellemzik a Sziget Fesztivált mobilhasználati szokások szempontjából az Óbudai-sziget egy átlagos hetéhez képest, derült ki a tavalyi eseményen mért adatokból. Szerdán ismét elrajtolt Európa egyik legnagyobb zenei és kulturális eseménye, amely évről évre több százezer látogatót vonz. A fesztivál hivatalos telekommunikációs partnere, a Yettel idén is egy közepes méretű megyeszékhely igényeinek megfelelően biztosítja a kiemelkedő hálózati élményt.

Már 2024-ben is döbbenetesen pörgött a mobilnet a buliban: egy óra alatt közel 600 gigabájt forgalom.

A Szigeten egy-egy bázisállomás csúcsórai forgalma akár huszonötszöröse is lehet egy átlagos budapesti bázisállomásénak. Összehasonlítva mindezt az Óbudai-sziget egy átlagos nyári hetével, elmondható, hogy a fesztivál ideje alatt tavaly a Yettel hálózatán összesen mintegy kétszázszor többet telefonáltak és ezerkétszázszor több adatot használtak fel a fesztivállátogatók a helyszínen.

Az adatokból az is kiderült, hogy a 2024-es Szigeten is már az előző évhez képest több mint 50 százalékkal több adatot forgalmaztak a fesztiválozók a csúcsidőszakban, amelynek már csaknem a 25 százaléka 5G-hálózaton történt; ezen belül az utolsó nap éjjel 11 és éjfél közt volt a legmagasabb (közel 600 gigabájt) az adatforgalom. Ekkor egyébként többek közt a Four Tet koncertezett. Ha csak az adatfeltöltést nézzük, szintén a fesztivál utolsó napja volt a legnépszerűbb: este 10-11 óra közt Fred Again nagyszínpados koncertje, valamint az este 9-10 óra közt zajló bulik (például Skrillex) idején generálták a legtöbb adatfeltöltést a fesztiválozók.

„A tavalyi év tapasztalatai alapján kijelenthetjük, hogy a megerősített hálózat jól vizsgázott a Szigeten, az ügyfélélmény a fesztivál teljes ideje alatt stabil volt. Idén erre az alapra építkezve folytattuk a fejlesztéseket.  A forgalom évről évre növekszik, ezért mi is növeltük a kapacitást, és az 5G-n is további fejlesztést tettünk, különösen a legsűrűbben látogatott területeken, például a Nagyszínpad környékén, ahol a legtöbben streamelnek és osztják meg élményeiket. A teljes fesztivál területén a több százezer látogató kiszolgálására gyakorlatilag egy közepes méretű város hálózati kapacitásával készülünk ezúttal is” – mondta Mang Balázs, a Yettel műszaki stratégiai igazgatója.

A hálózati fejlesztések mellett a Yettel hivatalos telekommunikációs partnerként a fesztivál területén megnöveli a kihelyezett mobiltöltő pontokat, ezzel is biztosítva a fesztiválozóknak, hogy végig elérhetőek legyenek.

A folyamatos elérhetőséget nemcsak a megerősített hálózat és a YettelMobiltöltő Pontok biztosítják, hanem a Yepp digitális előfizetés is, amit online megigényelhetnek a hazai fesztiválozók és amivel a Sziget ideje alatt akár díjmentesen kipróbálhatják a korlátlan netezést. A mobilszolgáltató a külföldi látogatóknak is korlátlan belföldi adatot kínál, újonnan elérhető, kifejezetten turisták számára megalkotott Yettel Pass csomagokkal.