2025 január elsejétől 2006 június 30-ig az 5 ezer fő alatti településen élő szülők és nyugdíjasok a Vidéki Otthonfelújítási Program (VOP) keretein belül az akár 3 millió forintos felújítási támogatást és ennek megelőlegezésére a 6 milliós kamattámogatott hitelt vehetnek igénybe.
Felfokozott az érdeklődés a lakásfelújítás iránt Az idei kilátásaink rendkívül biztatóak. Január-februárban a forgalomban közel 15 százalékos növekedést értünk el az egy évvel korábbi adatokhoz képest
– hangsúlyozta tájékoztatóján Varga Balázs, a száz százalékban magyar tulajdonú, 33 éves, Diego nemzetközi franchise hálózat ügyvezetője.
A Diego megbízásából a PanMedia ezer fős, 18 év feletti mintavétellel készített felmérést a vidéki otthonfelújítási támogatásokról és a SZÉP kártya lakáscélú felhasználásáról.
A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezettek 85 százaléka hallott róla, hogy 2025-ben elérhető a VOP, amiről egyébként a Nyugat-Dunántúlon tudtak a legtöbben.
- 39 százalék tervezi, hogy 2025-ben igénybe veszi a VOP keretein belül az állami támogatást. Jellemzően 18-30 év közötti, magas jövedelmi státuszú férfiak válaszoltak igennel a kérdésre.
- 61 százalék nem tervezi igénybe venni. Az ő nemleges indokuk az volt főleg, hogy nem felel meg a feltételeknek (például nincs gyermeke), nem tervez felújítást, elzárkózik a hitelektől, nincs elég pénze, az előző otthon felújítási támogatást igénybe vették, így ezt már nem tudják, nincs saját ingatlanuk, illetve sok a papírmunka vele.
A felújításban gondolkodó válaszadók közel
- 47 százaléka padlóburkolatot (laminált és vízálló padlót) szeretne választani,
- 45 százaléka beltéri ajtót vásárolna,
- 39 százaléka hidegburkolatot venne,
- 21 százaléka padlószőnyeget,
- 18 százaléka tapéta és falipanelt,
- míg 19 százalékuk egyéb termékeket választana.
A válaszadók átlagosan két kategóriát jelöltek be.
A válaszadók 66 százaléka tervezi, hogy idén vásárol lakásfelújítási terméket. A kor előrehaladtával itt fordított az arány, a fiatalok tervezik a legtöbben a felújítást. Főleg az Alföldön, Észak-Magyarországon a magas jövedelműek tervezik a felújítást
– közölte Gesztesi Gábor, a Diego marketingigazgatója, aki arról is beszámolt, hogy a lakásfelújítási termékek közül a válaszadók
- 31 százaléka padlóburkolatot,
- 26 százaléka beltéri ajtót,
- 25 százaléka hidegburkolatot venne
A teljes mintát nézve összességében a teljes 18 év feletti, 5 ezer fő alatti településen élők 66 százaléka tervez valamilyen felújítást.
Akik a Diego üzleteit jelölték meg lehetséges vásárlási helyszínként
- 62 százalékuk padlóburkolatot,
- 44 százaléka hidegburkolatot,
- 42 százalékuk beltéri ajtót venne.
„A legnagyobb célcsoport a jó anyagi helyzettel rendelkező, gyermekes, 18-45 év közötti férfiak köre, ugyanakkor a Diego felmérése szerint a konkrét vásárlással kapcsolatos valódi döntéshozók 85 százalékát a nők jelentik. Tavaly még 60 százalék, idén már 86 százaléka az embereknek nem hajlandó hitelből felújítani, vásárolni”
– hangsúlyozta Gesztesi Gábor.
Vásárlás SZÉP kártyára
Idén a Szép kártya egyenlegének terhére megnyílt a lehetőség, hogy azt lakásfelújításra, illetve termékekre fordítsák az emberek.
Ezzel kapcsolatban a Diego online kutatást végzett saját, 670 ezer klubkártyás magyarországi vásárlói körében. A cég kérdéseire összesen 3842-en válaszoltak.
A válaszadók 85 százaléka hallott a SZÉP kártyás lehetőségről, és 81 százalékuk szeretne is lakásfelújítással kapcsolatban arról vásárolni a közeli jövőben, főleg szőnyeget, futószőnyeget, függönyt, karnist és rolót.
Mi alapján döntünk a lakásfelújításokról?
- 56 százalék akkor, amikor a ház valóban felújításra szorul,
- 22 százalék a megváltozott élethelyzet miatt,
- 8 százalék az állami támogatás hatására,
- míg további 8 százalékukat barátok, szomszédok inspirálták.
Óriási a tét: ezeken áll vagy bukik a fantasztikus év
Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány szakértői kedden ismertették a magyar gazdaság 2025-ös kilátásait, kiemelve, hogy bár recesszió nem fenyeget, a növekedés üteme nagyban függ a külső gazdasági tényezőktől. A kormány 3,4 százalékos GDP-bővüléssel számol, a gazdaság motorját a növekvő fogyasztás, a beruházások újraindulása és a külföldi tőkebefektetések adhatják, miközben a munkaerőpiac a teljes foglalkoztatottság határán mozog. A friss inflációs adat kapcsán kiemelték, hogy minden év januárjában magasabb az infláció, a következő hónapokban már lassulni fog az áremelkedés mértéke.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Durva nemet mondtak a németek ezekre az autókra, alig látni belőlük az utakon

Halálos veszély leselkedik a magyarokra, riasztást küldtek a szakértők

Megvan az oroszok új háborús célpontja? Fusson, ki merre lát - üzenik a dezertőrök

Vírusgyárak kialakulása fenyeget: órákon belül felszámolják a telepet, a marhák után a sertéseket is le kell ölni

Óriási a baj: ha lesz egyáltalán gyümölcs a piacokon, akkor is csak méregdrágán

Donald Trump meglépte, amit Orbán Viktor megjósolt

A magyar gazdaság rejtett valósága: miért csak Budapestről szól minden?

Kong az ürességtől a kassza: Budapestet a hitelek tartják életben

Humanoid robotok is rajthoz álltak a félmaratonon: videón a döbbenetes látvány
