A jogszabályok értelmében a gazdálkodó szervezeteknek elektronikusan kell intézniük az ügyeiket számos állami hatóságnál, így a kormányhivatalokban, járási hivatalokban, önkormányzatoknál, jegyzőknél, adóhatóságoknál. 

Ezért kötelező hivatalos elektronikus elérhetőséggel rendelkezniük, vagyis cégkaput nyitniuk, amit a cégbíróságok is nyilvántartanak.

A szabályok szerint a gazdálkodó szervezetek a létrejöttüket követő nyolc napon belül kötelesek bejelenteni az úgynevezett Rendelkezési Nyilvántartásba az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló hivatalos elérhetőségüket. Ez az adat kerül be a cégbírósági nyilvántartásba is.

 Ha azonban a cég a bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, akkor működése törvénysértő, amely miatt bírósági törvényességi felügyeleti eljárás indulhat vele szemben.

 Ennek megindításakor a cégbíróság felhívja a céget a törvénysértő állapot megszüntetésére. 

Ha azonban ez nem történik meg, a cégbíróság a céget eltiltja a további működéstől, egyben megszűntnek nyilvánítja, és kezdeményezi a felszámolását, vagy elrendeli a kényszertörlési eljárást.

A közérdekvédelmi feladatokat ellátó Pest Vármegyei Főügyészség az utóbbi egy évben 28 cég esetében állapította meg, hogy nem rendelkeznek cégkapuval, illetve nyilvántartásuk nem tartalmazza a hivatalos elektronikus elérhetőségére vonatkozó adatokat. A főügyészség ezekben az esetekben az illetékes bíróság törvényességi felügyeleti eljárását kezdeményezte.