Nem zökkenőmentes az italcsomagolás automatikus visszaváltására kidolgozott rendszer bevezetése Magyarországon. A fogyasztók lelkesek, milliós nagyságrendben dobálják a palackokat az automatákba, de az új szisztéma feladta a leckét a berendezéseket üzemeltető MOHU-nak és a nagy gépeket befogadó boltoknak is.
A Telex megkereste a boltokat, és a MOHU-t is.
Kapcsolódó
- A Spar szerint gyakori gond volt eddig, hogy a MOHU nem jött el az automatába dobott hulladékért, ha pedig mégis, akkor sem vitt el mindig mindent. Sokszor hibásodtak meg az ENVIPCO márkájú visszaváltó automaták, amelyek javítása több esetben nem törtét meg időben. Adódott probléma akkor is, amikor egy-egy italnak csúszott a visszaváltási rendszerbe való regisztrációja: lehet, hogy a csomagoláson ott volt az 50 forintos visszaváltási logó, de az automata még nem volt beprogramozva annak visszavételére.
- Az Aldi közölte: a boltok dolgozói külön képzést kaptak korábban a gépek kezelésére. Ha egy automata meghibásodik, a dolgozók a gép ügyfélszolgálatával telefonálva próbálják kijavítani a hibát. Ha ez nem sikerül, egy technikust is küldenek a szerviztől az üzlethez, a köztes időben pedig a vásárlók a kasszánál válthatják vissza az üvegeket. A jövőre nézve az Aldi célja, hogy a jelenleginél is több automata kerüljön az üzletekbe.
- A Lidl szerint az is fontos, hogy a vásárlók ne dobálják be túl gyorsan a palackokat, mivel a gépek másodpercenként egy vonalkódot tudnak leolvasni. Az 50 forintos visszaváltási díj nélküli palackokat sem fogadja be a gép, így azokat az automata melletti tárolóedényekbe tudják bedobni.
- Budapest Vásárcsarnokai Kft. közölte: náluk is gondot jelent, hogy a MOHU csak egyszer viszi el a palackokat a Központi Vásárcsarnokot alagsorában található Aldi üzletéből. Addig valahol tárolni kell ezeket, így a csarnok parkolójában gyülekeznek a MOHU szemeteszsákjai.
- A legtöbb piacon egyáltalán nem található automata, a piacok nem tudtak ilyeneket igényelni, miközben a helyi eladóknak ugyanúgy a betétdíjas termékeket kellett árusítaniuk. Az igényt már jelezték a MOHU felé, hogy országos szintű problémáról van szó, de még nem született megoldás a koncesszor részéről.
Van elég autó, és az üzemeltetés is egyszerű, hamar megtanulható
- írta a lapnak a MOHU.
A hibák közel 90 százalékánál a nem megfelelő bolti üzemeltetésből adódott: volt, ahol nyitva felejtették a gép ajtaját, míg máshol nem volt áram alatt a gép, de olyan is előfordult, a nagy forgalom miatt elfogyott az automatához használható szemeteszsák
- közölte a társaság, azzal, hogy újra kell tervezni a logisztikát a most beérkezett adatok alapján, ismét tartanak oktatást a boltok dolgozóinak az automaták működéséről.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Felkavaró beszédet tartott a Nobel-díjátadó előtt Krasznahorkai László: a ma angyalai áldozatok, akiket a világ kegyetlensége tett tönkre
Tovább dagad a botrány: több városban is eljutott a gyerekekhez a lárvákban úszó csokimikulás
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Már nem készpénzt kérnek karácsonyra a fiatalok: megdöbbentő dolgot írnak helyette a kívánságlistára
Sokak rémálma válhat valóra: minden jel arra mutat, hogy a legrosszabbra kell készülnünk
Kiverte a biztosítékot a FIFA döntése: őrjöngenek a szurkolók és a vendéglátósok
Új utazási őrület söpör végig a világon: meglepően sokan próbálják ki
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát