Az Auchan GO az innovatív, személyzet nélküli üzlet jelenleg tesztidőszakban működik, és a környéken egyre több vásárlót vonz. A 0-24 órás vásárlási lehetőséget biztosít, amely gyors, kényelmes és bármikor elérhető vásárlási lehetőséget kínál olyan újszerű digitális megoldásokkal. A pilot időszak során a bolt forgalma a vártnál kissé lassabban emelkedik, ugyanakkor hosszú távon az Auchan számít a lakosok és a környékbeli vásárlók fokozatosan növekvő érdeklődésére.

A legforgalmasabb időszakok a hétvégék és a munkaszüneti napok, amikor a környéken lévő boltok zárva tartanak. Éjszaka, 00:00 és 03:00 között is rendszeresen vásárolnak az automata kisboltban, különösen a nyári időszakban volt ez jellemző, amikor az esti órákra tolódott a forgalom.

A személyzet nélküli üzlet alapvetően a fiatalabb generációt vonzza:

  • a vásárlók több mint 80 százaléka 40 év alatti,
  • az átlagos kosárérték 2 000 forint körüli, a visszatérő vásárlók azonban egyre több terméket visznek, előfordultak már több mint 15 termékből álló kosarak is.
  • a legkelendőbbek az alkoholmentes italok, valamint az alapvető élelmiszerek, mint a tej, a felvágott, a sajt, az olaj és a liszt.

A kínálat egyébként igazodik a vásárlói igényekhez, nyáron a jégkrémekből, de a hűvösebb idő beköszöntével például a pizzákból szélesebb a választék.

Az eddigi vásárlói visszajelzések döntően pozitívak, az üzletbe látogatók értékelik az AI-alapú, gyors és személyzet nélküli vásárlási élményt, ugyanakkor többen rákérdeztek az adatvédelemre. Az Auchan válasza ezzel kapcsolatban megnyugtató, hiszen minden esetben a jogszabályi előírásoknak megfelelően járnak el.

A bolt kialakításában több mint 50 munkatárs vett részt, míg az operatív működtetést az albertfalvai áruház látja el. Az első tapasztalatok szerint a digitális applikáció használata kezdetben kihívást jelentett, ezért az Auchan kiegészítő edukációs anyagokat készített és az applikációt is tovább fejlesztette, hogy a vásárlás egyszerű és gyors legyen.

  • Az első vásárlások így átlagosan 5 percet vesznek igénybe,
  • míg a visszatérő vásárlók már mindössze 2 perc alatt végeznek a boltban.
  • A pilot során áramszünet nem történt,
  • a kisebb internetes problémák adó-vevő fejlesztéssel megoldódtak.

A rendszer képes volt azonosítani a regisztráció nélküli vásárlásokat és a visszaéléseket, amelyeket a rendőrséggel együttműködve kezeltek.

Egyértelműen érzékelhető az is, hogy az Auchan GO a környék lakosai számára orientációs ponttá vált.

Az üzletet az előzetes felméréseknek megfelelően a parkban sportolók és családok is aktívan használják, annál is inkább, mert a bolt környezetét is rendezetté és zölddé tette a vállalat. Ennek is köszönhető, hogy több megkeresést kaptak új egységek nyitására főként logisztikai és ipari parkokban.

A pilot időszakot egyébként egy évre tervezték, amely alatt a teljes működés optimalizálása és a hibajavítási folyamatok zajlanak.

„Az Auchan GO a maga 18 négyzetméterével az üzletportfóliónk egyik véglete, a másik a 15 ezer m2 -es dunakeszi hipermarketünk. Ez a két üzlet jól példázza, hogy a jövőben a legkülönfélébb vásárlói igényre igyekszünk választ adni a bolttípusok tekintetében is” – mondta Vincze Géza, az Auchan Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az Auchan GO-t a szakma az Év automatizált üzletének járó díjjal ismert el a Trade Magazin.