A kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba az első pénzügyi negyedévében 34,6 milliárd dollár bevételt ért el, ami ugyan elmaradt a várakozásoktól, de nettó nyeresége 78 százalékkal, 43,1 milliárd jüanra (mintegy 6 milliárd dollár) ugrott. Ez részben a török Trendyol eladásának és egyes befektetések nyereségének köszönhető, ugyanakkor a működési bevétel csökkent – írja a CNBC.

A nagy sztár a felhőalapú divízió lett: bevételei 26 százalékkal nőttek, gyorsabban, mint korábban, főként az AI-termékek iránti robbanásszerű keresletnek köszönhetően. Az Alibaba új mesterségesintelligencia-chipet is fejleszt, amellyel globális szinten is felveheti a versenyt olyan cégekkel, mint a Microsoft és a Google.

Eközben az e-kereskedelmi üzletágban is kitart a lendület: a bevételek 10 százalékkal nőttek, miközben az „azonnali kereskedelem” – olyan funkció, amelyet az Alibaba egyik fő alkalmazása, a Taobao vezetett be idén, amely bizonyos termékek egy órán belüli kiszállítását biztosítja Kínában – új frontot nyitott a versenytársak, köztük a Meituan és a JD.com ellen. Bár a gyorskereskedelmi fejlesztések egyelőre visszafogják a nyereséget, a befektetők továbbra is bíznak az Alibaba stratégiájában, részvényei az idén már 40 százalékot erősödtek.